سایز متن   /

رئیس مشترک گروه مسلح و جدایی طلب پژاک در اظهاراتی تازه به بررسی اوضاع سیاسی منطقه و درگیری اخیر بین شاخه نظامی پ.ک.ک و پیشمرگه های لشکر روژ  وابسته به بارزانی در منطقه شنگال واکنش نشان داد.

سیامند معینی مدعیست حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) آغازگر درگیری هفته گذشته (جمعه ۱۳ اسفند)  بوده اند. وی گفت: “این عمل پارتی خدمت به اشغالگران کردستان است”. سیامند معینی اذعان داشته “پارتی یک حلقه دیگر به زنجیره خیانت‌های تاریخی خود به کردستان افزود و رویدادهایی این‌چنینی به‌هیچ‌وجه به خلق کرد خدمتی نمی‌کند و مستقیماً به نفع اشغالگران کردستان تمام می‌شود”.

رییس مشترک پژاک خواستار آن شد تا پارتی در کوتاه‌ترین زمان از این اعمال خود دست بردارد.

سیامند معینی خاطر نشان ساخت “هم‌اکنون در خاورمیانه، کردها در وضعیتی جدی و سرنوشت‌ساز به‌سر می‌برند و کردها بازیگران اصلی می‌باشند و لازم است که این مسئله به‌خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد. جنبش ما در این مرحله وظایف خود را به‌خوبی به انجام می‌رساند. در همین راستا اتحاد ملی، هم‌اکنون مهمترین موضوع می‌باشد.

سیامند معینی رییس مشترک پژاک در ادامه سخنان خود مسعود بارزانی را به همکاری با ترکیه متهم کرد و گفت: “دولت ترکیه، دستاوردهای خلق کرد در مناطق کردنشین سوریه را به هیچ شیوه‌ای قبول نمی‌کند. آن‌ها هدف نابودی تمام این دستاوردهای کرد را در سر می‌پرورانند و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نمی‌کنند. با داعش و النصره به هم‌پیمانی برضد کردها وارد شده بود. اما وقتی که از این هم‌پیمانی [با نیروهای بنیادگرا] نتیجه‌ای حاصل نکرد، درصدد برآمده تا پیشروی کردها را با استفاده از خودشان متوقف نماید. آنچه امروز انجام می‌پذیرد همین سیاست است.

رئیس پژاک افزود: دولت ترکیه به همراه حزب دمکرات کردستان عراق و خاندان بارزانی بر علیه کردها اعلام جنگ نموده‌اند. هم‌اکنون پایگاه‌های دولت ترکیه در بسیاری از مناطق [اقلیم کردستان] وجود دارند. نیروهای حزب دمکرات۲ سال قبل شنگال را به داعش تسلیم نمودند و این موضوع دقیقاً به معنای تأیید دوباره قتل‌عام [برضد خلق ایزدی‌]ست. ایزدی‌ها از این به بعد برای عدم تکرار قتل‌عام‌های مشابه، یگان‌های مدافع مخصوص به‌خود را تأسیس کرده‌اند و برای دفاع از خاک و جان خود، در مبارزه‌ به‌سر می‌برند. پارتی و [مزدوران موسوم به] “پیشمرگه روژ” (لشکر روژ)، حتی یک روز در مقابل داعش نجنگیده‌اند اما اکنون به شنگال حمله‌ور شده‌اند .

روز جمعه ۱۳ اسفند نیروهای پیشمرگه کردهای سوریه موسوم به لشکر روژ و عناصر مسلح پ.ک.ک روز جمعه در منطقه خانه سور از توابع شهر شنگال در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید.
در پی این درگیری تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شد.
لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی