سایز متن   /

شش روز پس از درگیری خونین بین اعضای مسلح پ.ک.ک و نیروهای پیشمرگه لشکر روژ (وابسته به بارزانی) منابع خبری در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند طی ۴۸ ساعت گذشته پ.ک.ک تعداد نیروهایش را در شنگال (سنجار) افزایش داده و چندین خودری هامر و زره پوش نظامی  را به این منطقه انتقال داده است.

به گزارش کورد پاریز خبرگزاری باسنیوز به نقل از یک منبع نظامی نویشت:  امروز ۱۹ اسفند ماه، پ.ک.ک نیروهای جدیدی به منطقه شنگال اعزام کرده و اکنون این نیروها در خانه سور (محل درگیری جمعه گذشته) مستقر شدند.

این منبع در ادامه افزود: نیرویی که پ.ک.ک امروز به منطقه خانه سور اعزام کرده شامل ۳ ماشین مخصوص جنگی(هامر) و دو زره پوش و ۵ پیکاب نظامی بوده که از مرزهای غرب کوردستان به این منطقه انتقال داده شده است.

پیشتر سعید حسن فرمانده نیروهای پ.ک.ک در شنگال ضمن مصاحبه‌ای با شبکه تلویزونی افاق(وابسته به نوری مالکی) گفته بود درگیری که در روز ۱۳ اسفند ماه بین نیروهای پ.ک.ک و پیشمرگه‌های روژ صورت گرفته بود، به پایان نرسیده و فقط به منظور اهداف نظامی این درگیری متوقف شده است و نیروهای آنان خود را برای درگیرهای گسترده تر آماده می کنند.

روز جمعە ١٣ اسفند‌ماه، در اطراف شهرک (خانسور) بخش (سنونی) شنگال ، میان نیروهای پیشمرگە کرد سوری وابسته به بارزانی موسوم به لشکر روژ و یگان‌های مدافع شنگال کە شاخەای از (پ.ک.ک) می‌باشد درگیری روی داد که در اثر آن ده ها نفر از دو طرف کشته شدند. در پی این درگیری تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شد.
لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی