سایز متن   /

سرویس ترکیه- بر اساس ادعای دادستانی آنکارا شواهدی وجود که نشان می دهد PKK و جماعت گولن در کودتای نافرجام ۱۵ جولای، چند انتخابات اخیر ترکیه و موارد بسیار دیگری با هم در هماهنگی کامل بوده اند.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری تایم ترک، دادستان جمهوری ترکیه در آنکارا در کیفرخواستی که برای جماعت گولن در ارتباط با کودتای نافرجام ۱۵ جولای تهیه کرده مدعی شده است: جماعت گولن قبل از اقدام به کودتا در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ آن را با کوه قندیل (شورای رهبری پ.ک.ک) در میان گذاشته است. دلایل و مدارک بسیار موثقی مبنی بر همکاری جماعت گولن با پ.ک.ک به دست آمده است. تعداد زیادی اعترافات، شواهد و مدارک آشکار در این خصوص وجود دارد. همکاری های پ.ک.ک و جماعت گولن برای ترتیب دادن یک کودتا در ترکیه از دسامبر ۲۰۱۳ آغاز شده است.
در بخشی از این کیفرخواست آمده است: در خصوص این همکاری ها «م . ن» از اعضای پ.ک.ک که در بمب گذاری ۱۷ آگوست ۲۰۱۶ به مرکز پلیس وان زخمی و دستگیر شده بود اعتراف می کند: «کودتای ۱۵ جولای را از طریق بیسیم قبل از آغاز به ما اعلام کرده بودند. این اطلاعات به بالاترین عضو ارشد قرارگاه یعنی مراد قاراییلان مخابره شده بود. در این پیام مخابره شده دستور داده شده بود تا حملات و عملیات ها علیه نیروهای ارتش متوقف شده و تمام عملیات ها علیه نیروهای پلیس صورت بگیرد. در ۱۶ دستور از سر گیری حملات علیه نیروهای ارتش مخابره شد».
همچنین دادستان جمهوری ترکیه در آنکارا مدعی شده است: جماعت گولن در انتخابات ریاست جمهوری، ۷ ژوئن و ۱ نوامبر پارلمان ترکیه با پ.ک.ک در ارتباط نزدیک بوده است. اثبات این حرف در درصد بالای آرایی است که از صندوق های رای نیروهای پلیس، قضات، دادستان ها و ارتش به نامزدهای مورد حمایت پ.ک.ک داده شده است. در مقابل این کار پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه هیچ عملیاتی علیه مدارس، خانه های سازمانی، شرکت ها و سایر سازمان های وابسته به جماعت گولن ترتیب نداده است.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی