سایز متن   /

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: گروه پ.ک.ک سلاح های سنگین را از مناطق کردنشین سوریه به شهر شنگال (سنجار) در استان نینوا منتقل می کند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز در بیانیه فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه آمده است: پ.ک.ک مدام و با با سرعت مشغول انتقال سلاح های سنگین از سوریه به داخل خاک اقلیم کردستان عراق و خانه سور در نزدیکی شنگال است.
باسنیوز نوشت: پس از مرحله دوم گفتگوها میان مسئولان پیشمرگه و پ.ک.ک؛ دو فرمانده پ.ک.ک به نام های عگید جیویان و زکی شنگالی اعلام کرده اند که آنها بدون دریافت دستور و فرمان از قندیل قادر به انجام هیچ کاری نیستند.
در بخشی از بیانیه فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق آمده است : فرماندهان پ.ک.ک در شنگال در استان نینوای عراق تبعه کشور ترکیه هستند و از قندیل (پ.ک.ک) دستور می گیرند و هیچ ارتباطی هم به شنگال ندارند.
در ادامه این بیانیه می خوانیم: نیروی ی.ب.ش که زیرمجموعه پ.ک.ک است روز جمعه گذشته به نیروهای پیشمرگه حمله کرد و اکنون پ.ک.ک بدون وقفه سلاح و مهمات از سوریه وارد می کند و این جز آتش افروزی و شعله ورتر کردن آن هیچ معنایی دیگر ندارد. این از همان سیاست خودمحورد و دیکتاتوری پ.ک.ک در سوریه نشات می گیرد که خود را بر مردم تحمیل می کنند.
بیانیه فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه می افزاید: تمام نهادهای اداری و حکومتی و جامعه روحانیون ایزدی و تمامی کردهای ایزدی خواستار خروج پ.ک.ک از شهر و دیارشان هستند تا زمینه بازگشت آوارگان فراهم شود. در میان نیروهای پیشمرگه بیش از ۸۰۰۰ ایزدی حضور دارند این در حالیست که پ.ک.ک تنها نیروی غیررسمی و غیرقانونی است که در شنگال حضور دارد.
نیروهای پیشمرگه کردهای سوریه موسوم به لشکر روژ و عناصر مسلح پ.ک.ک روز جمعه در منطقه خانه سور از توابع شهر شنگال در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید.
در پی این درگیری تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شد.
لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی