سایز متن   /

از دست دادن همه چیز در کردستان ترکیه از کرسی های نمایندگان و شهرداری ها گرفته تا از دست دادن رای ملت که نزدیک به یک سال است در کل مناطق کردنشین ترکیه قادر به برگزاری یک راهپیمایی ساده نبوده اند. پ.ک.ک به این مهم احتیاج داشت که برای به فراموشی سپردن شکست هایش در ترکیه موقعیت دیگری را در اقلیم کردستان عراق بیافریند که نظرها به آن جلب شوند.

پ.ک.ک بیش از چهل سال است می خواهد با خلق یک داستان جدید داستانی دیگر را از یادها بزداید و هربار به دنبال شکستی جدید به عواطف واحساسات مردم پناه می برد اما این بار همچون داستان حفر خندق در شهرهای کردنشین ترکیه که نتیجه آن کشته شدن صدها جوان کرد و تخریب شهرها بود نخواهد توانست پیروز شود . کردهای ترکیه قبل از کردهای اقلیم از اهداف و کارهای پ.ک.ک مطلع شدند لذا پ.ک.ک را مجازات می کنند و تمامی خواسته هایش را رد می کنند و روز به روز از آن فاصله می گیرند.

‎پ.ک.ک که کردستان ترکیه را از دست داده و در کردستان سوریه هم ماندن و عمرش به عمر داعش بستگی دارد و هر وقت که جنگ علیه داعش پایان پذیرد رنگ و وجود پ.ک.ک نیز کم رنگ تر می شود زیرا منبج را پس از کشته شدن ۸۰۰ جوان کرد تسلیم و تحویل دولت سوریه داد و به همان منوال هم قامشلو و عامودا را نیز تحویل خواهد داد.

‎این نیرو در ترکیه اهداف خود را به اهداف کمالیست ها گره زده و از همان سنگر و منظر ضد تغییر قانون اساسی ترکیه است ، قانونی که بیش از صد سال است که کردها را از کوچکترین حقوق محروم کرده است.

شنگال که صاحب هزاران داستان فاجعه آمیز است و در تمامی خانه هایش نشانه ی غم بزرگ دیده می شود؛ قبول نخواهد کرد که پ.ک.ک به منظور سرپوش گذاشتن به شکست هایش این شهر را قربانی یک جنگ برادرکشی کند و باردیگر عامل تخریب خانه و کاشانه ایزدی ها شود. شواهد و قرائن این موضوع را نشان می دهد همانگونه که کردهای ترکیه از پ.ک.ک رویگردان شده اند به همان شیوه نیز کردهای ایزدی شنگال را از فاجعه ایی بزرگتر از فاجعه حمله داعش به آنها حفظ خواهند کرد.

منبع: وشه
نویسنده: آسو حاجی
برگردان به فارسی: شهاب الدین گازرانی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی