سایز متن   /

سیاستمدار کرد عراقی، اعلام موضع بی طرفی از سوی جنبش تغییر (گوران) و اتحادیه میهنی کردستان عراق در قبال درگیری خونین اخیر بین پ.ک.ک و پیشمرگه های کرد سوری وابسته به بارزانی انتقاد کرد.
به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز عبدالرحمان حسین ابابکر سیاستمدار کرد عراقی و عضو پیشین پارلمان کردستان از لیست تغییر می‌گوید: منطقی نیست اتحادیەی میهنی در موضوع شنگال بی طرف باشد، چون احتمال این وجود دارد پ.ک.ک به انجام فعالیت مسلحانه در سلیمانیه و مسلح کردن نیروهایش روی آورد.
عبدالرحمان حسین ابابکر افزود: پس از اتفاقات شنگال، نباید اتحادیەی میهنی و جنبش تغییر از طریق صدور بیانیه اعلام بی طرفی می کردند، زیرا نیروهای مسلح آنها در شنگال نیز حضور دارند و منطقی نیست آنها بی طرف باشند”..
این سیاستمدار کرد عراقی تاکید کرد: اگر این وضعیت همچنان ادامە داشتە باشد، بعید نیست نیروهای (پ‌ک‌ک) در سلیمانیە مسلح شوند.
این در حالیست که نجات حسن مسئول دفتر حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در منطقه راپرین در اقلیم کردستان عراق از برگزاری یک نشست مشترک بین پ.ک.ک و جنبش تغییر (گوران) در این منطقه خبر داد. این نشست پس از درگیری اخیر در شنگال برگزار شده است.
نجات حسن گفت: در محدوده راپرین و سلیمانی چند تن از مسئولان پ.ک.ک نشستی را برگزار کرده اند و در این جلسه بخشی از طرفدران و اعضای گوران هم شرکت داشته اند.
،روز جمعە ١٣ اسفند‌ماه، در اطراف شهرک (خانسور) بخش (سنونی) شنگال ، میان نیروهای پیشمرگە کرد سوری وابسته به بارزانی موسوم به لشکر روژ و یگان‌های مدافع شنگال کە شاخەای از (پ.ک.ک) می‌باشد درگیری روی داد که در اثر آن ده ها نفر از دو طرف کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی