سایز متن   /

نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و عناصر پ.ک.ک در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند.
در این راستا، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای «پیشمرگه » و عناصر پ.ک.ک که خود را یگان‌های مدافع «سنجار» می نامند، در منطقه «خانی سوری» در نزدیکی ناحیه «سنونی» شهر سنجار، با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید. همزمان با این درگیری ها، عملیات آزاد سازی موصل نیز همچنان ادامه دارد. در همین راستا، ارتش عراق توانست پایگاه «تدمر»، بزرگترین پایگاه نظامی تروریست ها که داعش از آن برای آموزش کودکان و نوجوانان استفاده می‌کرد، به کنترل خود در آورد.در همین حال، در محور جنوبی موصل ، نیروهای پلیس فدرال عراق، توانستند با شکست مقاومت داعش وارد منطقه «وادی حجر» شوند و درگیری‌ها برای آزادسازی این منطقه ادامه دارد. نیروهای عراقی همچنین در بخش شمالی موصل توانستند مسیر این شهر به منطقه «تلعفر» را به طور کامل مسدود کنند. از طرفی، نیروهای مشترک عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در محور غربی شهر موصل، موفق به آزادسازی روستای استراتژیک «وادی حجر» شدند.در پی عملیات نیروهای عراقی در این منطقه، دهها عنصر تکفیری داعش به هلاکت رسیدند و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
از سوی دیگر، جنگنده های ارتش عراق مواضع تروریست های داعش در شهر «تلعفر» واقع در استان نینوا را بمباران کردند.در این حملات نیز، یکی از مهمترین سرکرده های داعش در تلعفر کشته شد. در همین حال، گروه تروریستی داعش در
تازه ترین حمله سنگین خود در محور عملیاتی تلعفر در غرب موصل با ۱۵ خودروی بمب گذاری شده به نیروهای الحشد الشعبی یورش برد که با مقاومت این نیروها رو به رو شدند و با دادن تلفاتی، ناکام ماندند. از سویی، یگان توپخانه الحشدالشعبی مواضع عناصر داعش در بخش های غربی موصل را هدف قرار داد و منهدم کرد.
همچنین،منابع امنیتی و پلیس عراق اعلام کردند: «ابوطلحه» والی خودخوانده و سرکرده داعش به همراه هشت تن دیگر از عناصر این گروهک، در شمال استان دیاله و صلاح الدین در مرکز عراق کشته شدند.از طرفی، دو انگلیسی تحصیل کرده عضو داعش نیز در درگیری با نیروهای عراقی در موصل از پا درآمدند. در چنین شرایطی، انفجار یک بمب در یک بازار محلی در منطقه «صدر» بغداد، دو کشته و چهار زخمی در پی داشت.از سویی، نیروهای پلیس فدرال توانستند یک بمب را در منطقه «زیونه» در شرق بغداد، پیش از انفجار خنثی کنند. این بمب در زیر خودروی یکی از شهروندان جاسازی شده بود. همچنین منابع عراقی از کشته شدن امام و خطیب مسجد جامعی در حمله افراد مسلح در منطقه «العامریه» در غرب بغداد خبر دادند. در خبری مرتبط، ژنرال «استفن تاونسند»، فرمانده نیروهای آمریکا در ائتلاف ضد داعش اعلام کرد: دست کم ۱۲ تا ۱۵ هزار داعشی در سوریه و عراق وجود دارند و حلقه داخلی ابوبکر البغدادی نیز تقریبا نابود شده است.در همین حال، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام کشتار مردم در موصل عراق به دست نیروهای آمریکایی، تاکید کرد: رسانه های بزرگ وابسته غربی و آمریکایی با سانسور جدی، هیچ خبری در این زمینه منتشر نمی کنند. از طرفی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: اگر ارتش عراق نبود داعش وارد عربستان می‌شد.حیدرالعبادی افزود: گروه تروریستی داعش به مرزهای شمالی عربستان رسیده بود ولی ارتش عراق با عملیات خود از ورود آن به عربستان جلوگیری کرد.
در چنین شرایطی، «ابراهیم الجعفری» وزیرخارجه عراق به ترکیه هشدار داد: تروریسم، دامن همه را خواهد گرفت و هیچ کس از این خطر درامان نیست.وی اضافه کرد: نباید روی تروریست ها سرمایه گذاری کرد زیرا هیچ کسی از خطر آن ها در امان نیست.

پیشمرگه های کرد سوریه که پ.ک.ک به آنها حمله کرده  با نام لشکر روژ شناخته می شوند. لشکر ۱۵ هزار نفری روژ که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی