سایز متن   /

در پی تلاش های ائتلاف “دولت قانون” در پارلمان عراق برای تهیه طرح اخراج گروه های مسلح و تجزیه طلب ضد ایرانی از خاک عراق، گروه های کمپ نشین همچون: کومله، حدکا و حدک به تکاپو افتادند.
بنابر گزارش های رسیده روز چهارشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ نمایندگان احزاب کمپ نشین مستقر در اقلیم کردستان عراق، جلسه‌ایی تشکیل دادند.
در این جلسه که در مقر کومله در «زر گویز» برگزار شد، نمایندگان شش گروه کمپ نشین در آن حضور داشتند و هدف از تشکیل این جلسه یافتن راه حل برای نجات از دست قانون مجلس عراق بود که در نتیجه هیئتی را تشکیل داده‌اند در این رابطه و بر ضد تصمیم مجلس عراق فعالیت داشته باشند و با فراکسیون ها و اعضای مجلس گفتگو و نشست انجام بدهند که شاید بتوانند به گونه‌ایی خود را از این قوانین معاف سازند و سرنوشت گروهک منافقین (سازمان مجاهدین خلق) برای این گروه ها تکرار نشود.
طاهر محمودی از مسئولان گروه تجزیه طلب حدکا در این زمینه گفت: “این پروژە (طرح اخراج) کە طرح‌ریزی شدە، باید دو مرحلە را پشت سر بگذارد و بعدا مانند قانون در مجلس نمایندگان عراق بە رای گذاشتە شود، از حالا مجموعەای از نمایندگان عرب جمع‌آوری امضا برای تکمیل کردن آن هستند و قصد دارند سناریوی (سازمان مجاهدین خلق) را تکرار کنند.”

ائتلاف “دولت قانون” در پارلمان عراق در حال آماده کردن طرحی است که در صورت تصویب نهایی گروه های مسلح و تجزیه طلب ضد ایرانی خلع سلاح و یا از خاک عراق اخراج می شوند.
نحله حبابی نماینده پارلمان عراق از لیست دولت قانون در این باره گفت: برخی احزاب اپوزسیون کشورهای همسایه اقدام به اعمال تروریستی از خاک عراق علیه کشورهای همسایه می کنند لذا درباره اینگونه تحرکات در حال آماده کردن و ارائه پیشنهادی هستیم . وی افزود: احزاب و شخصیت هایی که بدون اجازه حکومت مرکزی اقدام به فعالیت در داخل خاک عراق علیه همسایه ها کرده اند باید اخراج شوند.
اخیرا برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت گروه های مسلح و تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم کردستان عراق که از سوی کنسولگری عربستان سعودی در اربیل حمایت می شوند، به مقامات اقلیم کردستان هشدار داده بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی