سایز متن   /

ناظر و فعال سیاسی مناطق کردنشین سوریه می گوید: طی یک هفته گذشته شبه نظامیان شاخه پ.ک.ک در سوریه در شهر کردنشین عفرین چندین نوجوان و کودک زیر ۱۸ سال را ربوده و به مراکز آموزشی این گروه منتقل کرده اند.
به گزارش کورد پاریز عارف حبشی در این باره به سایت رسمی پارتی گفت: شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) کودکان زیر ۱۸ سال عفرینی را دستگیر و یا می رباید که معمولا سنشان بین ۱۳ و ۱۴ سال است . وی افزود: کودکان ربوده شده به مراکز آموزش نظامی پ.ک.ک در جنوب منطقه “موباتا” در ۲۰ کیلومتری شمال شهر عفرین منتقل می شوند و پس از طی دوره آموزشی آنها را به اردوگاه نظامی “کفرجه نه” منتقل می کند.

حبشی در ادامه گفت: مادر یکی از کودکان که فرزند ۱۳ ساله اش در مسیر مدرسه توسط افراد شاخه پ.ک.ک در سوریه ربوده شده است؛ به مقابل مقر جوانان انقلابی وابسته به PYD رفته و خواستار برگرداندن پسرش شده است اما lمسئولان PYD به وی گفتند که فرزندش نزد آنها نیست.
ماه گذشته فاضل بشارتی مسئول حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در حلبچه در گفتگو با سایت رسمی پارتی گفت: پ.ک.ک در مناطقی همچون: حلبچه، رانیه، کلار و کفری مقر دارد و افرادی هم هستند که بصورت علنی برای این گروه دلالی و واسطه گری می کنند و کودکان مردم را فریب داده و برای پیوستن به پ.ک.ک تشویق می کنند تا به آنها را کوهستان قندیل ببرند.
سازمان دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است می گوید: در بین اعضای واحدهای مقاومت شنگال موسوم به ی.ب.ش. – شاخه نظامی وابسته به پ ک ک- که آمریکا نیز حمایت لجیستیکی از آن می کند کودکان نیز وجود دارند و آنها را به عنوان جنگجو به کار می برد و ۲۹ مورد را نیز ثابت کرده است.
“زاما کورسن نف” مدیر بخش کودکان در سازمان دیده بان حقوق بشر درباره این موضوع بیانیه ای صادر کرد و گفت: بایستی دختران و پسران با خانواده خود باشند و به مدرسه بروند. لازم است کودکان را ابزار جنگی قرار ندهند. بایستی پ ک ک خیلی صریح و علنی دست از بکارگیری کودکان در جنگ بردارد و فرماندهان آن باید بدانند بکارگیری کودکان زیر ۱۵ سال جرم است. زاما کورسن در ادامه صحبت های خود گفت: چون کودکان را با زور برده اند و مورد سواستفاده جنسی نیز قرار می گیرند این کودکان خواهان جداشدن از پ ک ک هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی