سایز متن   /

عضو جبهه الاصلاح در مجلس عراق گفت: مسائل خطرناکی در خلال دیدار اخیر رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس‌جمهوری ترکیه در شهر استانبول برای توطئه علیه عراق مطرح‌شده است
به گزارش پایگاه خبری «الموقف العراقی» اسکندر وتوت افزود: دیدار اخیر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با هدف توطئه علیه عراق و مردم این کشور در آینده صورت گرفته و در خلال آن مسائل خطرناکی ازجمله موضوع تقسیم استان نینوا مطرح‌شده است.
علاوه بر موضوع تقسیم استان نینوا برخی دیگر از منابع از نقشه مشترک ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) برای حمله با پیکارجویان پ.ک.ک در قندیل و شنگال خبر می دهند. در همین زمینه عدنان عثمان کادر عالیرتبه جنبش تغییر در مقاله ای که در شارپرس منتشر شده نوشت: خطرناکترین نقشه، هماهنگی ترکیه و پارتی به منظور بیرون راندن پ.ک.ک از شنگال و سپس لشکرکشی به قندیل است که از چندین منبع موثق در این باره اطلاعاتی کسب شده است.
عثمان می نویسد: براساس اطلاعات کسب شده، پارتی به طرفداران خود در روستاهای نزدیک به قندیل و مناطق تحت کنترل پ.ک.ک اعلام کرده منطقه را تخلیه کنند و از محدوده تحت کنترل پ.ک.ک فاصله بگیرند.
عدنان عثمان می افزاید: این یکی از اقداماتی است که ترکیه بطور جدی در مورد آن تلاش می کند و از پارتی هم خواسته که با آنها همکاری کند و ترکیه خود نیز مطمئن است که بدون همکاری پارتی قادر به برداشتن این گام نخواهد بود.
صالح ملا عمر کارشناس سیاسی کرد در اقلیم کردستان نیز گفت: استفاده از پرچم اقلیم کردستان در جریان استقبال از مسعود بارزانی در ترکیه نشان دهنده موافقت ضمنی ترکیه با استقلال اقلیم کردستان است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی