سایز متن   /

رئیس شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) اعلام کرد: موضوع بازگشت پیشمرگه های روژ (لشکر روژ) به مناطق کردنشین سوریه از موضوعات اصلی مذاکرات ما با مقامات آمریکایی است.
به گزارش کورد پاریز هیأتی از شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) به ریاست ابراهیم برو و به دعوت رسمی وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن سفر کرده است سفر کرده و قرار است با کمیته روابط خارجی کنگره و تعدادی سناتور دیدار و گفتگو کند.

ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه گفت: وضعیت مناطق کرد و اقدامات شاخه پ.ک.ک در سوریه همچون نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین در دیدار با مقامات آمریکایی مورد بحث قرار می گیرند.

وی گفت:شاخه پ.ک.ک در سوریه (پ.ی.د) اجازه نمی دهد پیشمرگه های روژ برای محافظت از مردم به مناطق خود برگردند. کارشناسان معتقدند در صورت بازگشت پیشمرگه روژ بین کردهای سوریه جنگ تشدید خواهد شد.
لشکر ۱۵ هزار نفری روژ که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی