سایز متن   /

رئیس حزب دمکرات کردستان سوریه می گوید: گروهی از اعضای شاخه پ.ک.ک در سوریه با حمله به منازل مردم در شهر کوبانی نوجوانان و جوانان کرد را ربوده و آنها را به میادین جنگی می فرستند.
به گزارش کورد پاریز سعید عمر رئیس حزب دمکرات کردستان سوریه در مصاحبه با سایت رسمی پارتی گفت : ما از سرنوشت نوجوانان و جوانانی که از سوی شاخه نظامی پ.ک.ک ربوده شده اند هیچ اطلاعی نداریم.

وی افزود: اعضای مسلح پ.ک.ک با ایجاد فضای بسیار خشن و رعب و وحشت در میان مردم مدام درحال گشت زنی در خیابان و میادین پر جمعیت هستند .
پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و شهر کردنشین شنگال در استان موصل عراق نیز چنین رویه ای را در پیش گرفته است.
سازمان پیگیری حقوق بشر اخیراً در نتیجه تحقیقات خود در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: برای ما ثابت شده است که سازمان های وابسته به پ ک ک کودکان را به عنوان پیکارجوی “انقلابی” به کار می گیرند.
سازمان دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است می گوید: در بین اعضای واحدهای مقاومت شنگال موسوم به ی.ب.ش. – شاخه نظامی وابسته به پ ک ک- که آمریکا نیز حمایت لجیستیکی از آن می کند کودکان نیز وجود دارند و آنها را به عنوان جنگجو به کار می برد و ۲۹ مورد را نیز ثابت کرده است.
“زاما کورسن نف” مدیر بخش کودکان در سازمان دیده بان حقوق بشر درباره این موضوع بیانیه ای صادر کرد و گفت: بایستی دختران و پسران با خانواده خود باشند و به مدرسه بروند. لازم است کودکان را ابزار جنگی قرار ندهند. بایستی پ ک ک خیلی صریح و علنی دست از بکارگیری کودکان در جنگ بردارد و فرماندهان آن باید بدانند بکارگیری کودکان زیر ۱۵ سال جرم است.
فرماندار شهر شنگال (سنجار) در استان موصل نیز گفت: پ ک ک تعداد زیادی پسران و دختران کُرد ایزدی را ربوده است و اجازه نمی دهد خانواده های افراد ربوده شده با آنان دیدار کنند. محما خلیل فرماندار شنگال تاکید کرد : مردم به خاطر حضور پ ک ک در شنگال و خطر ربودن فرزندان آنها از سوی این گروه به شنگال باز نمی گردند.
در اکتبر سال ۲۰۱۳، خانم دلال آمد به نمایندگی از HPG (شاخه مسلح پ ک ک) پیمان تعهد برای محافظت از جان کودکان در درگیری های مسلحانه را امضا کرد. این سند که محصول تلاش های سازمان های مردم نهاد ژنو است با هدف ارتقای احترام به افراد غیرمسلح برای هنجارهای بشردوستانه در درگیری های مسلحانه است. علی رغم این تعهد، پ ک ک همچنان کودکان را برای فرستادن به جنگ جذب می کند. تعدادی از آنها در حملات تروریستی در ترکیه مورد استفاده قرار گرفته اند. طبق ماده دوم قانون ضد ترور، کسانی که در حین ارتکاب یک عمل تروریستی دستگیر می شوند مجرم تروریستی هستند خواه بزرگسال باشند خواه کودک.
طبق گزارش المانیتور، کودکان کُرد ۱۷-۱۲ ساله بیشترین تعداد مظنونان حملات تروریستی هستند که از آغاز درگیری ها بین پ ک ک و نیروهای مسلح ترکیه از تابستان سال ۲۰۱۵ در جنوب شرقی این کشور از سرگرفته شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی