- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

سران فعلی پ.ک.ک از صمیم قلب با اوجالان همراه نبودند

رئیس سابق شورای رهبری پ.ک.ک گفت: جمیل بائیک و سایر سران فعلی پ.ک.ک عبدالله اوجالان را تنها گذاشتند.
به گزارش کورد پاریز عثمان اوجالان رئیس سابق شورای رهبری پ.ک.ک و برادر عبدالله اوجالان رئیس زندانی پ.ک.ک به مناسب هجدهمین سالروز دستگیری برادرش در مصاحبه با شبکه کردستان ۲۴ گفت: رفتن برادرم (عبدالله اوجالان) به روسیه و اروپا اشتباه بود و او می بایست به کوهستان می آمد تا دستگیر نشود.
اوجالان درخصوص روزهای نخستین دستگیری برادرش که در عین حال رئیس پ.ک.ک هم بود گفت: روزی که عبدالله اوجالان دستگیر شد من و جمیل بایک و مراد کارایلان و مصطفی قره سو همه در یک چادر بودیم. لازم بود کاری می کردیم و از مردم می خواستیم که قیام کنند اما آنها قبول نکردند و گفتند ما انگیزه ای برای این کار را نداریم. خودم این کار را کردم و مردم هم پاسخ درخواست من را دادند.
عثمان اوجالان تاکید کرد: سران پ.ک.ک که هنوز هم برکرسی اقتدار تکیه زده اند تنها در هنگام حضور اوجالان وی را می خواستند و با دستگیری وی گفتند همه چیز تمام شد و دیگرپ یگیر قضیه نشدند ، تاریخ و دوستانی که در آن موقع حضور داشتند شاهد هستند که جمیل بایک کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نداد حتی حاضر نشد با زبان ترکی هم در رادیو و تلویزیون از مردم بخواهد که قیام کنند. آنها از صمیم قلب با عبدالله اوجالان همراه نبودند و پس از تضعیف اوجالان به او پشت کردند، این بود احترام پ.ک.ک به اوجالان. من که برادرش بودم بدون هیچ ملاحظه ایی بیرونم کردند.