سایز متن   /

وزیر دفاع ترکیه گفت: PYD بخشی از پ.ک.ک است و نماینده کردهای سوریه نیست.
به گزارش کورد پاریز فکری ایشیک در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مناطق کردنشین سوریه گفت: ارتباط ترکیه با کردهای سوریه در سطح خوبی است اما شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) هیچ اعتقادی به آشتی و صلح ندارد و گروهی تروریستی است.
وی درباره نشست آینده ژنو برای حل بحران سوریه نیز گفت: ما اجازه نخواهیم داد که پ.ک.ک و شاخه های وابسته به این گروه در این نشست شرکت کنند.
این در حالیست که شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) به عنوان قوی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه در قالب یک هیأت در نشست ژنو شرکت خواهد کرد. کاوه عزیزی عضو شورای میهنی کوردهای سوریه در این باره گفت: تمامی جناح های عضو ENKS در زمینه ارائه یک پروژه مشترک در نشست ژنو به توافق رسیده اند.
وی گفت: در سوریه تغییرات جدیدی در حال وقوع است و توقف جنگ و مرحله صلح شروع می شود و تصمیماتی برمبنای صلح در ژنو اتخاذ خواهد شد که موضوع حکومت انتقالی و تدوین قانون اساسی جدید از جمله این تصمیمات خواهد بود لذا کردها هم باید در این تحولات نقش داشته باشند.
همچنین سرسام شوانی استاد دانشگاه و کارشناس سیاست بین الملل در این باره گفت: با سرکار آمدن دولت ترامپ به وضوح دیده می شود که آمریکا از شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) رویگردان شده که احتمال دارد دلایل زیادی داشته باشد که از مهمترین آنها رابطه و وابستگی به پ.ک.ک است که در لیست ترور آمریکا قرار دارد. آمریکا خواستار نزدیک شدن به احزابی است که با اهداف اقلیم کردستان عراق، ترکیه و آمریکا نزدیک باشند لذا پیش بینی می شود که در این نشست آمریکا از پروژه ENKS حمایت کند.
ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه ENKS نیز در گفت: مردم با حضور پ.ک.ک و شاخه های آن در نشست ژنو مخالف هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی