سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه با اشاره به بکارگیری پ.ک.ک برای مقابله با داعش گفت: نباید از یک گروه تروریستی برای مقابله با گروه تروریستی دیگر استفاده کرد .
به گزارش کورد پاریز به نقل از آناتولی، «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران در مورد عملیات آزاد سازی رقه گفت : آمریکا در هر صورت طرحی برای عملیات دارد و ما در حال رایزنی درمورد چگونگی اجرای این طرح هستیم.

وی در رابطه با مشارکت شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه همراه با نیروهای آمریکایی در عملیات آزادسازی شهر الرقه در شمال سوریه گفت: امیدوارم چنین تصمیمی گرفته نشود، زیرا بر خلاف شرایط کنونی روابط دو کشور را به طور جدی خدشه دار می‌کند.

وی گفت: ما درباره پاکسازی الرقه از اشغال داعش پس از الباب پیشنهادی داده ایم. گفتیم که همکاری با شاخه های اقماری پ.ک.ک همچون: پ.ی.د و ی.پ.گ صحیح نیست و نباید از یک گروه تروریستی برای مقابله با گروه تروریستی دیگر استفاده کرد. این شایسته دوستی نیست. فکر می کنم دولت جدید آمریکا این ارزیابی ها را مورد توجه قرار خواهد داد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه گفت: به آنگلا مرکل هم گفتم که می توانیم آلمان را نیز در این عملیات دخیل کنیم.

بینالی ایلدریم گفت: در صورت توافق با آمریکا در خصوص اصول عملیات رقه، نیروهای محلی، نیروهای مقاومت کننده غیرنظامی، ارتش آزاد سوریه و سایر نظامیان به صورت یکپارچه با همراهی آمریکا و ترکیه؛ آن ها در صف جلو، ما نیز پشت سر آن ها، هم آمریکا هم ترکیه حضور نظامی خواهند داشت. به طور مستقیم وارد عملیات نمی شویم، از لحاظ تاکتیکی حمایت می کنیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی