سایز متن   /

وزیر امور مناطق کرد نشینِ خارج از اقلیم کردستان عراق از اغفال صدها کودک در شنگال ( سنجار) از سوی پ ک ک خبر داد و حضور این گروه در شنگال را خطرناک توصیف کرد.
به گزارش کورد پاریز به نقل از سومریه نیوز “نصر الدین سندی”، روز چهارشنبه گفت: “گروه پ.ک.ک وارد هر منطقه ای که می شود شروع به ترویج افکار خود می کند و در همین چارچوب صدها کودک فریب تبلیغات پ.ک.ک را خورده و به این گروه پیوسته اند.
نصرالدین سندی افزود: “اکثریت کردهای ایزدی با حضور پ.ک.ک در شنگال مخالف هستند و پیوستن برخی افراد به پ.ک.ک نیز نتیجه سهل انگاری و کوتاهی حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) در دفاع از مردم این شهر در برابر حمله داعش است.”
وی تصریح کرد که حضور پ ک ک در سنجار، خطرناک است و برای حمله به این منطقه بهانه دست ترکیه می دهد همچنین باعث بروز درگیری بین عناصر پ ک ک و دیگر نیروهای مسلح مستقر در این شهر می شود.
نصرالدین سندی بر ضرورت انجام گفتگوی صریح بین نیروهای مستقر در سنجار به منظور ایجاد ثبات در منطقه و دور کردن خطر از آن تأکید و تصریح کرد که نباید اجازه داد فاجعه ای که گریبانگیر ایزدی ها شد، تکرار شود.
حسین خدر حسن مدیر بخش زبان کردی در آموزش و پروش شهر کردنشین شنگال در استان نینوا نیز هفته گذشته گفت: اگر چه از اوایل فاجعه شنگال پ.ک.ک می خواست فکر خود را به کودکان ایزدی تحمیل کند؛ اما خوشبختانه خانواده ها به این درک رسیده اند که خواندن در مدارس پ.ک.ک نتیجه ای در برنخواهد داشت و هیچ اعتباری هم ندارد؛ لذا اکثر آنها فرزندانشان را از این مدارس خارج کرده اند. زیرا پ.ک.ک در این کلاس ها ، بجای آموزش علم و معرفت؛ تنها افکار و دیدگاههای افراطی پ.ک.ک را به آنها آموزش می داد.

پ.ک.ک پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی