سایز متن   /

سرویس جهان- جیمز جفری از جمله انتخابهای ممکن برای آزادسازی شهر رقه را در سوریه مشارکت نیروهای مشترک ترکیه- ارتش آزاد با حمایت آمریکا عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، جیمز جفری، سفیر سابق آمریکا در ترکیه در یادداشت خود در سایت موسسه خاورمیانه نوشته است برای آزادسازی شهر رقه، پایتخت داعش در سوریه چند گزینه در اختیار آمریکا قرار دارد که می تواند از آنها برای بیرون راندن داعش از این شهر استفاده کند.

گزینه اول عملیات مشترک نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه است. ترکیه از این گزینه حمایت می کند و هدف از آنها حذف نیروهای کُرد(pyd) و جلوگیری از اتصال کوبانی به منطقه شرق رود فرات در شمال رقه توسط کردها است. اما گفته می شود آمریکا به دلیل این که این گزینه مستلزم کنار گذاشتن نیروهای سوریه دموکراتیک است، طرفدار اجرای آن نیست.

گزینه بعدی عملیات آزادسازی رقه با مشارکت نیروهای ترکیه و سوریه دموکراتیک با حمایت و پشتیبانی آمریکا است. به گفته جیمز جفری، آمریکا از این گزینه استقبال می کند اما ترکیه به سبب دیدگاه منفیش دربارهpyd موافق اجرای آن نیست.

انتخاب بعدی که به نظر جیمز جفری احتمال اجرای آن کم است، استفاده از نیروهای ترکیه- ارتش آزاد و نیروهای دولتی سوریه با حمایت آمریکا و روسیه است اما نقطه ضعف این گزینه مشکل بودن ایجاد توافق و هماهنگی میان ترکیه و دولت سوریه است.

انتخاب بعدی آزادسازی رقه با مشارکت نیروهای سوریه دموکراتیک و ارتش سوریه با حمایت آمریکا و روسیه است که به گفته سفیر سابق آمریکا در ترکیه، آمریکا از این گزینه به شدت حمایت می کند. البته اجرای آن باعث کنار گذاشتن ترکیه می شود.

گزینه آخر اجرای عملیات مشترک آزادسازی رقه با استفاده از نیروهای وابسته به pyd و ارتش سوریه با حمایت روسیه است اما معلوم نیست که آیا آمریکا از آن حمایت می کند یا نه.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی