سایز متن   /

اگرچه مقامات ترکیه بعد از تماس اردوغان و ترامپ نسبت به توقف کمک های واشنگتن به نیروهای کرد سوریه امیدوار شده اند اما برخی کارشناسان به ترکیه توصیه می کنند زیاد به تغییر موضع آمریکا در قبال مسائل سوریه امیدوار نباشد.

به گزارش کردپرس، ایلنور چویک، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز به روزنامه نیویورک تایمز گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برنامه کمک های نظامی آمریکا به یگان های مدافع خلق کُرد سوریه را متوقف کرده است. وی افزود: ترکیه اطلاعاتی دریافت کرده است که صحت این امر را نشان می دهد.

اوزگور اونوهیسارجیکلی، مدیر موسسه تحقیقاتی مارشال به این روزنامه گفته است در آنکارا امید زیادی به بهبود روابط ترکیه با آمریکا در دوران زمامداری دونالد ترامپ وجود دارد.

اما نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت ترامپ نوشت ممکن است ترکیه بیهوده به این اتفاق دل خوش کرده باشد. ممکن است تغییرات خاصی در موضع آمریکا پیرامون سوریه اتفاق نیفتد.

آرون استین، پژوهش گر مسائل ترکیه در اندیشکده شورای آتلانتیک به نیویورک تایمز گفته است من نمی دانم چرا ترک ها این قدر مطمئن هستند.

جیمز جفری، سفیر سابق آمریکا در ترکیه نیز درباره احتمال جایگزینی نیروهای ترکیه با نیروهای ypg در نبرد برای آزادسازی رقه گفت: آنها به اندازه ای قوی نیستند که تنها شرکای آمریکا در سوریه باشند.

آقای استین گفت: مسئله آزادسازی رقه برای دولت ترامپ خیلی ساده است؛ آنها(مقامات آمریکا) می توانند عملیات بازپس گیری رقه را تا سال ۲۰۱۸ به تعویق بیاندازند و زمان را با استفاده از نیروهای ترکیه به جای ypg بگذرانند و یا در شش ماه اینده ypg را همراهی کنند که گزینه آخری محتمل تر به نظر می رسد. همه شواهد نشان از این دارد که مبارزه با داعش اولویت آمریکا است و این خبر خوشی برای روابط آمریکا و ترکیه نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی