سایز متن   /

تمامی سیاست های شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) از قندیل (محل استقرار پ.ک.ک در شمال عراق) آماده و طراحی می شوند. شبی که داعش به داخل کوبانی نفوذ کرد بیش از ۲۰۰ نفر را شهید کرد. YPG طوری وانمود کرد که گویی اعضای داعش از مرز ترکیه وارد شده اند. در حقیقت در آن زمان YPG دیگر به فکر حفظ کوبانی نبود و نیروهای کوبانی را به مناطق عربی منتقل کرده بود تا در آنجا بجنگند.

روزنامه thenation مطلبی تحت عنوان “آیا YPG در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده؟” به چاپ رسانده و درباره جنایت هایی که این نیروها علیه غیرنظامیان و هموطنان عادی اعم از کرد و عرب و ترکمن مرتکب شده اند می نویسد.

در این مطلب آمده است: تمامی سیاست های YPG از قندیل طراحی و ارائه می شوند. دولت اوباما همیشه می گفت که پ.ک.ک یک گروه تروریستی است و YPG متفاوت است . ما چندین بار به عنوان روزنامه (thenation) تلاش کردیم که دولت آمریکا را متقاعد کنیم تا چند نمونه از این تفاوت ها را برایمان شرح دهد. اما پس از چندین بار تلاش ما برای گفتگو در نهایت حاضر به مصاحبه و پاسخ دادن به سوالات در این زمینه نبوده اند.

در بخش دیگری از مطلب روزنامه thenation آمده است: افراد سیاسی اگر از خود آنها (پ.ک.ک) نباشند به خارج از مرزها اخراج می شوند. لوله تفنگ را روی سر فعالین سیاسی و اجتماعی و نویسندگان گذاشته و با ترساندن و تهدید؛ مسیر رسانه آزاد را مسدود کرده و صدای آنها را خفه کرده و مردم عادی را از زندگی و خانه و کاشانه شان دور کرده و خانه هایشان را تخریب کرده است. خانه ترکمن ها را در روستای حمام الترکمن تخریب و آنها را مجبور کرده تا به جنوب ترکیه کوچ کنند. شهروندان ترکمن می گویند: YPG در رسانه ها اعلام می کند که خانه های ما هنگام جنگ و درگیری ویران شده اما همیشه پس از رفتن داعش خانه ها را ویران می کنند و به ما گفتند که حالا به شهر رقه و نزد داعش و یا به جنوب ترکیه بروید و جز لباس های تنمان اجاره برداشتن و بردن هیچ چیز دیگری را به ما ندادند. این سیاست و راهکار در مقابل عرب ها هم به همین شکل بوده و آنها را نیز کوچانده اند.

روزنامه thenation به روابط بد و ضعیف شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG با همسایه ها به ویژه اقلیم کردستان عراق و ترکیه اشاره دارد و می نویسد: YPG اختلافات زیادی با همسایه هایش دارد و روزنامه نگاران زیادی که از بیرون مرزها وارد منطقه تحت کنترل این گروه شده اند مورد آزار و اذیت فراوان قرار گرفته اند و در آینده ی نزدیک موارد نقض حقوق روزنامه نگاران را منتشر خواهیم کرد.
این دو مکان (ترکیه و اقلیم کردستان عراق) به محلی امن برای کسانی که از سیاست های دیکتاتورمابانه ی این گروه فرار کرده اند تبدیل شده است و بیش از ۳۰۰ هزار تن از مناطق کردنشین سوریه به اقلیم کردستان و بیش از ۲۰۰ هزار تن هم به ترکیه کوچ کرده اند و از رفتار و کردار این گروه فرار کرده اند و چنانچه شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه گذرگاههای مرزی را باز بگذارد اکثر کردهای این مناطق به اقلیم کردستان فرار می کنند.
برگردان به فارسی: برفین تارویردی زاده

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی