سایز متن   /

یکی از فرماندهان ارشد نیروهای پیشمرگه در جبهه شنگال می گوید : فرار نیروهای از صفوف پ ک ک افزایش یافته و اکنون ماهیت واقعی پ ک ک برای مردم روشن شده است.
به گزارش کورد پاریز به نقل از سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق حکار محسن فرمانده ارشد نیروهای پیشمرگه در جبهه شنگال گفت: اعضای پ ک ک بیش از گذشته از این گروه فرار می کنند.وی افزود: هر چند پس از فرار و جدایی از پ.ک.ک زندگی این افراد در معرض خطر قرار می گیرد اما باز هم فرار می کنند چون واقعیت پ ک ک را فهمیده اند.
این فرمانده پیشمرگه خاطرنشان ساخت: بهانه پ ک ک برای ادامه حضور خود در شنگال، ادعای دفاع از کردهای ایزدی را مطرح کرده اما این صحت ندارد و فقط بهانه است زیرا حضور این گروه در شنگال فقط برای ایجاد مانع است.
این فرمانده نیروهای پیشمرگه تاکید کرد: پ.ک.ک نیرویی را تحت عنوان ” یگان های حفاظت از شنگال” ایجاد کرده اما این شاخه نظامی فقط در جهت اهداف پ.ک.ک گام بر می دارد و جان مردم شنگال در خطر قرار دارد.
وی تصریح کرد: نیروی پیشمرگه مسئول تامین امنیت شنگال است و نیازی به حضور پ ک ک نیست.
اخیرا تنش بین پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) بر سر شنگال تشدید شده و ناظران سیاسی از احتمال رویارویی نظامی پارتی و پ.ک.ک سخن می گویند. نیچیروان بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق اخیرا اعلام کرد چنانچه پ.ک.ک همچنان بر ادامه حضور خود در شنگال اصرار کند، ناگزیر برای بیرون راندن پ.ک.ک به زور متوسل خواهیم شد. شهر شنگال واقع در استان نینوا در شمال غرب عراق در موقعیت استراتژیک قرار دارد و پ.ک.ک از طریق شنگال با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است .

پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدید داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی