سایز متن   /

یک مسئول شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) می گوید: پیشمرگه های روژ (لشکر روژ) به مناطق کردنشین سوریه وارد خواهند شد و پ ک ک و شاخه آن در سوریه (PYD) نیز تاوان سیاست های اشتباه خود را خواهند داد.
به گزارش کورد پاریز هفته نامه باس چاپ کردستان عراق به نقل از یک منبع موثق اعلام کرد: لشکر روژ خود را برای رفتن به مناطق کردنشین سوریه آماده می کند و منتظر چراغ سبز آمریکا و پایان جنگ موصل است. زیرا بخش بزرگی از این پیشمرگه ها در کنار پیشمرگه های اقلیم کردستان عراق در حال جنگ علیه داعش در استان نینوا هستند.
دلوان روبار از فرماندهان پیشمرگه های روژ اعلام کرده برای ورود به سوریه در انتظار رضایت آمریکا هستیم.
شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه تأسیس نیرویی با عنوان لشکر روژ را تدارک دیده است که این نیروی نظامی از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است. اکنون هزاران نفر از جوانان کرد سوریه در قالب “لشکر روژ” دوره های آموزش نظامی را در اقلیم کردستان عراق به پایان رسانده و آماده اعزام به مناطق کردنشین سوریه هستند اما پ.ک.ک اعلام کرده هیچ نیروی نظامی و شبه نظامی دیگری غیر از شاخه نظامی پ.ک.ک موسوم به YPG را به رسمیت نمی شناسد و اجازه فعالیت به این نیروها داده نخواهد شد.

سعید عمر عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان سوریه (PDKS) گفت: بزودی هیاتی از شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) برای دیدار با مقامات دولت دونالد ترامپ به آمریکا سفر می کند و یکی از محورهای اصلی مذاکرات هیأت ENKS با مسئولان آمریکایی بررسی ساز و کار اعزام نیروهای لشکر روژ به مناطق کردنشین سوریه خواهد بود.

در همین حال روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده بود باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا چند روز قبل از اتمام دوره اش می خواست برای آزاد کردن رقه به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) سلاح بدهد اما دونالد ترامپ این تصمیم را لغو کرد.
در گزارش این روزنامه آمده است : حمایت از این نیروی کردی خطرناک است چون این نیرو به پ ک ک وابسته است و پ ک ک نیز در فهرست سازمان های تروریستی ترکیه و آمریکا قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی