سایز متن   /

منابع محلی شهر تل تمر در مناطق کردنشین سوریه از بروز درگیری داخلی و مسلحانه در شاخه پ.ک.ک در سوریه خبر دادند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از منابع محلی شهر تل تمر، در پی دستور صادر شده از سوی جمیل بائیک در قندیل چند عضو سرویس اطلاعاتی و امنیتی شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) به جرم قاچاق مواد مخدر و نیز قاچاق آثار باستانی دستگیر شده اند.
بر پایه این گزارش یکی از کادرهای مسئول در پ.ک.ک به نام “ممدوح یونس” که اهل تل تمر است، و رهبری یک باند مافیای قاچاق را به عهده دارد به مخالفت با فرمان جمیل بائیک برخاسته و پس از درگیری مسلحانه همراه با چند نفر از اعضای باند خود متواری شده است.
گفته می شود علت درگیری خودداری ممدوح یونس از ارسال درآمدهای حاصل از قاچاق به قندیل بوده است.
همچنین تلاش ها برای دستگیری فرد دیگری به نام (لیس) که قبلا عضو سرویس اطلاعاتی دولت سوریه بوده و در حال حاضر عضو شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه است؛ ادامه دارد.
یک عضو دیگر پ.ک.ک به نام رستم کوتی که در زمینه قاچاق آثار باستانی و مواد مخدر نقش داشته نیز دستگیر شده است. مسئولان پ.ک.ک وی را به مخفی کردن چندین اثر باستانی با ارزش در منزل شخصی متهم کرده اند.

از سوی دیگر “رزگار آمدی” مسئول اخذ مالیات از کولبران مناطق مرزی “قلابان و سلوپی ” از سوی پ.ک.ک برکنار شده است. کاهش درآمد پ.ک.ک از محل اخذ اجباری مالیات از کولبران منجر به برکناری وی شده است.
پ.ک.ک از کولبران کُرد منطقه قلابان و سلوپی که بین مناطق مرزی ترکیه و عراق کالا حمل می کنند مالیات می گیرد. تا کنون چندین نفر از افرادی که از دادن مالیات خودداری کرده اند از سوی پ.ک.ک دستگیر و یا کالای آنها ضبط شده است.
همچنین اعضای مسلح پ.ک.ک با ورود به روستاهای مژین، شیریش و کادون در مرز ترکیه با عراق راه های ارتباطی این روستاها را بستند و با تهدید و بکارگیری زور کالاهایی همچون: برنج، گندم و گوشت را از روستائیان گرفتند. اعضای پ.ک.ک با استفاده از تاریکی شب و قبل از رسیدن نیروهای ژاندارمری ترکیه محل را ترک کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی