سایز متن   /

رئیس شورای میهنی کردهای سوریه اعلام کرد: ما از این پس دیکتاتوری و ظلم پ.ک.ک را تحمل نخواهیم کرد.
به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری حزب دمکرات کردستان عراق، ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) گفت: طبق اطلاعات ما، آمریکا و کشورهای مرتبط با مسئله سوریه چند منطقه امن در سوریه ایجاد خواهند کرد که منطقه کردنشین سوریه یکی از این مناطق کردستان سوریه خواهد بود اما هنوز هم مشخص نیست آمریکا قصد دارد چه کاری انجام دهد لذا اطلاعات زیادی درباره جغرافیای دقیق مناطق نداریم. جنگنده های دولت سوریه حق ندارند بر افراز این مناطق امن پرواز کنند و جنگ به پایان خواهد رسید.
ابراهیم برو ادامه داد: نصف مردم سوریه از جمله کردها آواره شده اند. هدف از این مناطق امن بازگرداندن مردم به خانه شان است.
رئیس شورای میهنی کردهای سوریه افزود: ما می خواهیم برای ایجاد مناطق امن تصمیمی بین المللی اتخاذ شود اگر مناطق کردنشین سوریه مشمول مناطق امن دیگردیکتاتوری شاخه پ.ک.ک در سوریه PYD مورد قبول نخواهد بود. روسیه نیز از PYD حمایت نمی کند و در این صورت این گروه تنها خواهد ماند.
شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق برخوردار است بزرگترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است. این شورا چندین حزب، نهاد و سازمان فعال در مناطق کردنشین سوریه را در بر می گیرد. حدود ۵۰ نفر از مسئولان عالیرتبه ENKS در زندان های پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی