سایز متن   /

وزارت دفاع آمریکا ارسال خودروهای زرهی برای پیکارجویان وابسته به پ.ک.ک در سوریه را تایید کرد.
به گزارش کورد پاریز در بیانیه ای که از سوی سخنگوی پنتاگون قرائت شد به جزئیات بیشتری درباره نوع و تعداد این خودروهای زرهی اشاره نشده است.
پنتاگون می گوید ودروها و تجهیزات نظامی قرار است به نیروهای ” سوریه دموکرات” برای مقابله با تهدید بمب‌های کنار جاده‌ای داعش در مسیر خود به سمت رقه کمک کند. نیروهای “سوریه دمکرات” با محوریت شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (موسوم به ( YPG) شکل گرفته است که فرماندهی آن نیز در اختیار اعضای ارشد YPG است.
در همین حال طلال سلو، سخنگوی نیروهای دموکرات سوریه گفت: «ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در چهار پنج روز گذشته این ائتلاف را به خودروهای زرهی مجهز کرده است.» وی از بیان تعداد خودروهای تحویل داده شده به این ائتلاف خودداری کرد.

سلو با بیان اینکه سابقه نداشته است چنین حمایت‌هایی از ائتلاف انجام شود، گفت: «ما تنها سلاح‌های سبک داشتیم. اکنون نشانه‌هایی از حمایت‌های بیشتر آمریکا از ما هویدا شده است.»
همزمان خبر می رسد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به خبر تحویل خودروهای زرهی آمریکایی به نظامیان کرد سوریه گفت: حمایت تسلیحاتی از گروههای تروریستی، ایجاد زمینه برای قدرتمندتر ساختن آنها است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعد از ۸ ساعت جلسه شورای امنیت ملی ترکیه (MGK) در اظهاراتی با اشاره به خبر تحویل خودروی زرهی آمریکایی به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) گفت: گروه های تروریستی را به عنوان طرف خود به حساب آوردند و از راه های مختلف از این گروه ها حمایت تسلیحاتی کردند. این مسئله ایجاد زمینه برای قدرتمندتر شدن گروه های تروریستی است.

یاسین آکتای معاون رئیس و سخنگوی حزب حاکم ترکیه (آکپارتی) نیز گفت: اهدای خودروهای زرهی و تسلیحات پیشرفته توسط آمریکا به نیروهای به اصطلاح دموکراتیک کرد سوریه که بیشتر آن از عناصر شاخه گروه پ.ک.ک بوده، نگران کننده است. البته ما ناظر این مسئله نخواهیم ماند و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آکتای درباره اعمال محدودیت صدور روادید آمریکا برای اتباع هفت کشور اسلامی گفت: “اگر شما مرزهای خود را به روی انسان هایی که ناچار به ترک وطنشان هستند ببیندید و دارندگان کارت سبز را نیز از ورود منع کنید، در اصل نژاد پرستی نموده ایید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی