سایز متن   /

‌استاندار کردستان گفت: با تصویب منطقه آزاد، وضعیت کولبران استان بهبود پیدا خواهد کرد و آنها می‌توانند بدون هیچ مانع و مشکلی به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

‌عبدالمحمد زاهدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ ضمن تسلیت به خانواده کولبران و مردم این منطقه؛ مرگ کولبرانی را که برای امرار معاش گرفتار سقوط بهمن شدند را تاسف بار خواند.

وی افزود: طرح ساماندهی مبادلات مرزی که کار زیادی روی آن صورت گرفته، به دولت ارائه شده است و اگر به انجام برسد، کولبران و کسانی که از طریق مبادلات مرزی امرار معاش می‌کنند، با شرایط بهتر و آرامش بیشتر کارشان را انجام خواهند داد و گرفتار این مشکلات نمی‌شوند.

استاندار با اشاره به اینکه در کردستان از طریق مرزهای دو شهر بانه و مریوان کولبری انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر موضوع منطقه آزاد در بانه و مریوان حل شود و به تصویب مجلس برسد، به طور قطع این مسائل در منطقه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تصویب منطقه آزاد، فعالیت کسانی که به عنوان کولبر فعالیت می‌کنند، رسمیت پیدا خواهد کرد و در چارچوب خاصی قرار می‌گیرد و می‌توانند بدون هیچ مشکل و مانعی کار خود را با کسب درآمد بیشتر انجام دهند.

زاهدی با اشاره به اینکه کولبران علیرغم حمل بارهای سنگین، درآمد زیادی از حجم مبادلات مرزی ندارند و دستمزد ناچیزی می‌گیرند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب طرح ساماندهی مبادلات مرزی و یا تصویب منطقه آزاد، مشکلات کولبران این منطقه حل شود.

‌در هفته جاری ۵ کولبر که برای امرار معاش در مرزهای سردشت و پیرانشهر گرفتار سقوط بهمن شدند، جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی