سایز متن   /

منابع مطلع در شهر کردنشین قامیشلو در سوریه به سایت خبری کورد پاریز اعلام کردند: ارتش بشار اسد بزودی کنترل مناطق کردنشین سوریه را از کنترل پ.ک.ک خارج خواهد کرد.
به گزارش کورد پاریز یک منبع مطلع در شهر قامیشلو گفت: یک عضو عالیرتبه حزب بعث سوریه به نام “خلف المفتاح” همراه یک هیات متشکل از مقامات نظامی و سیاسی دولت مرکزی دمشق وارد فرودگاه قامیشلو شد و در شهرهای کردنشین قامیشلو والحسکه چندین نشست برگزار کرده است.
همان منبع افزود: هیات عالیرتبه حزب بعث سوریه به مسئولان شاخه پ.ک.ک در سوریه اعلام کرده اند که قصد تقویت نیروهای ارتش در استان الحسکه را دارند.
وی افزود: مقامات وابسته به پ.ک.ک که اداره کانتون جزیره را به عهده دارند از “خلف المفتاح” و هیات همراه وی خواسته اند تا از اعزام نیروهای ارتش به مناطق کردنشین خودداری کنند ، چرا که با این اقدام طرح فدرالی شدن مناطق کردنشین سوریه با شکست مواجه خواهد شد.
با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد. ناظران تحولات سوریه معتقدند با توجه به پیروزی های اخیر ارتش سوریه در جبهه های همچون حلب، امکان خارج ساختن اداره مناطق کردنشین از دست پ.ک.ک بسیار بالاست، بویژه آنکه کردهای سوریه از نحوه اداره این مناطق از سوی پ.ک.ک ناراضی هستند .
بازداشت فعالان سیاسی و مدنی منتقد پ.ک.ک، نقض گسترده حقوق اقلیت های مذهبی، تغییر مواد درسی دانش آموزان و گنجاندن تفکرات لائیسیته و اندیشه های اوجالان در کتب درسی، فساد گسترده اداری، بیکاری و فقر از جمله معضلات مناطق کردنشین سوریه تحت کنترل پ.ک.ک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی