سایز متن   /

معاون رئیس حزب عدالت و توسعه (آکپارتی) و مسئول روابط خارجی این حزب می گوید: پ.ک.ک تمایلی به حل مسالمت آمیز مساله کُرد در ترکیه ندارد.
به گزارش کورد پاریز مهدی اکر معاون آکپارتی که خودش کُرد و اهل دیاربکر است ، اخیرا همراه با بینالی ایلدریم نخست وزیر ترکیه به عراق و اقلیم کردستان سفر کرد. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو گفت: پ ک ک نمی خواهد مساله کُرد بع شیوه مسالمت آمیز حل شود. وی افزود: پ.ک.ک ابزار است و بعضی ها پ.ک.ک را تحریک کردند که دولت ترکیه را ساقط خواهیم کرد و شما سلاح خود را از ترکیه خارج نکنید. پ ک ک به حرف آنها گوش داد. همه می دانند این افراد کی هستند؟
مهدی اکر بیان کرد: در سال ۲۰۱۳ قضیه پارک گزی را ایجاد کردند. جنگ به راه انداختند. به بهانه کوبانی شهرهای ترکیه را به هم ریختند. مسئول این اقدامات فقط پ ک ک است. ما در چنین شرایطی قرار داریم. در خاورمیانه کرد، ترک، عرب، سریانی، ترکمن، شیعه، سنی و ایزدی را هدف قرار دادند و عامل همه اینها داعش و پ.ک.ک هستند. در سوریه نیز شاخه های پ.ک.ک همچون: پ.ی.د. و ی.پ.گ. همان کار را می کنند. فتح الله گولن نیز همدست آنهاست و با هم کار می کنند.
مسئول روابط خارجی آکپارتی از سیاست دولت مرکزی عراق در قبال حضور و فعالیت های پ.ک.ک در کوهستان قندیل در شمال عراق انتقاد کرد.
وی در این زمینه گفت: دولت چرا راضی شده کسانی دیگر در خاکش مستقر شوند؟ مگر آنها (اعضای پ.ک.ک) شهروندان عراقی هستند ؟ نه. از بیرون آمده اند. در ۲۵ سال گذشته از اینجا (قندیل) می آیند و مردم بی گناه را در ترکیه می کشند. بمبگذاری می کنند. سپس به قندیل بر می گردند. چه کسی باید از حقوق این بی گناهان دفاع کند؟
مهدی اکر تصریح کرد: دولت عراق می تواند دو کار انجام دهد یا اجازه ندهد پ ک ک در آنجا باشد و یا از ما بخواهد مانع آن شویم. چرا؟ چون پ ک ک آدمکش است. درست است کسی نباید وارد خاک دیگری شود اما وقتی کشور عراق برای پ ک ک به پناهگاه تبدیل شده و اعضای این گروه از خاک عراق به ترکیه می آیند و انسان ها به قتل می رسانند چه باید کرد؟
معاون رئیس حزب عدالت و توسعه (آکپارتی) درباره خشونت های پ.ک.ک طی دو سال اخیر در شهرهای کردنشین ترکیه گفت: در دیاربکر ۸-۷ محله خراب شده اند و پ ک ک عامل آنست. دیاربکر شهری قدیمی است و نماد زندگی شهری می باشد. تا قبل از جنگِ پ ک ک نیز کُرد و ترک و مسیحی با هم زندگی مسالمت آمیز داشتند اما پ ک ک می گوید همه باید مثل من فکر کنند. هر کسی که مثل این گروه فکر نکند پ.ک.ک برایش حق حیات قائل نیست. برای همین نیز حمله می کنند. قبلا مردم از دست ظلم دولت فرار می کردند اما حالا از دست ظلم پ ک ک فرار می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی