سایز متن   /

یک عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق می گوید پ ک ک به جز شنگال در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق نیز تعداد زیادی پست ایست بازرسی ایجادکرده و از مردم باج می گیرد و این اقدام مانع توسعه منطقه و کار روزانه مردم شده است.
ناظم هرکی عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق به سایت حزب دموکرات کردستان عراق گفت: پ ک ک به بهانه حفاظت از منطقه باج می گیرد و مردم نیز گله مند هستند و می گویند اعضای پ ک ک اجازه نمی دهند زندگی خود را سروسامان بدهند.
ناظم هرکی افزود: ما به عنوان کمیته امور داخلی پارلمان اقلیم کردستان عراق می بینیم به خاطر حضور پ ک ک در این مناطق حکومت نمی تواند آنجا را توسعه بخشد و پ ک ک کمک های ارسالی به این منطقه را نیز مصادره می کند.
این در حالیست که چندی قبل منابع محلی در کوهپایه قندیل اعلام کردند پیکارجویان جدایی طلب پ ک ک که در ارتفاعات شمال عراق در کوهستان قندیل مستقر هستند با مشکل شدید کمبود نقدینگی مواجه شده و برای جبران آن اقدام به اخاذی از روستائیان این مناطق می نمایند.
تعدادی از روستائیان ارتفاعات قندیل در شمال عراق در ارتباط با خبرنگار کورد پاریز اعلام کردند ؛ نیروهای شبه نظامی پ ک ک در عید فطر اقدام به اخاذی از ۷۵۰ خانوار ساکن در روستاهای این مناطق کرده و از هر خانوار مبلغ ۲۰ هزار دینار عراقی اخاذی نموده و دو ماه بعد یکی از اعضای ارشد پیکارجویان جدایی طلب پ ک ک به نام سارا که از اتباع کشور ترکیه می باشد به اعضای شورای مناطق یاد شده اعلام کرده است، هر خانوار از اهالی روستا که دارای سیصد راس گوسفند می باشند باید مبلغ ۱۰۰ هزار دینار عراقی به پ ک ک بپردازند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی