سایز متن   /

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر بر مخالفت کشورش با حضور جریانات وابسته به پ.ک.ک در مذاکرات حل بحران سوریه در شهر آستانه تاکید کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه رووداو قرار است ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان مذاکراتی برای حل بحران سوریه برگزار شود. در این نشست نمایندگان گروههای اپوزسیون و نیز نمایندگان دولت سوریه حضور خواهند یافت.
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پس از پایان جلسه مربوط به مشکلات قبرس شمالی و جنوبی در ژنو اعلام کرد: روسیه به مشارکت آمریکا در نشست آستانه چراغ سبز نشان داده است.
چاوش اوغلو افزود: باید کاری کنیم که آتش بس فعلی تداوم داشته باشد چراکه این زمینه ی شروع گفتگوها در آستانه است.
وزیر امور خارجه ترکیه درباره احتمال حضور جریانات وابسته به پ.ک.ک در مذاکرات آستانه گفت: ما از همان اوایل به روسیه گفته ایم که نباید شاخه سیاسی پ.ک.ک در سوریه که با نام PYD شناخته می شود در این نشست حضور داشته باشد. هروقت آنها خلع سلاح شدند و به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشتند می شود آنها را در چارچوب حل مسئله سوریه شرکت داد.
این در حالیست که “شلال گدو” عضو عالیرتبه شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) گفت: ما تلاش داریم که در قالب یک هیئت مستقل در مذاکرات حل بحران سوریه که قرار است بزودی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برزگار شود، شرکت کنیم.
شورای میهنی کردهای سوریه که با نام ENKS شناخته می شود بزرگترین جریان کُرد مخالف پ.ک.ک در سوریه است که از سوی مسعود بارزانی حمایت می شود و چندین حزب، گروه و سازمان سیاسی کُردی را در بر می گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی