سایز متن   /

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش عراق گفت: وقتی داعش به شنگال حمله کرد، یک هیأت آمریکایی وارد منطقه شدند تا اهالی روستای کوچور را نجات دهند اما اعضای مسلح پ.ک.ک به هیأت آمریکایی حمله کردند و از نجات اهالی روستا جلوگیری کردند.

به گزارش کورد پاریز ارتشبد بابکر زیباری رئیس سابق ستاد مشترک ارتش عراق در مصاحبه با شبکه روداو گفت: هنگام حمله داعش به شنگال، پیش آمریکایی ها رفتم و گفتم راه حلی برای نجات اهالی روستای کوچور که ۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد بکنند؛ به من گفتند ما می توانیم اطراف روستا را بمباران کنیم و در نتیجه اعضای داعش فرار می کنند و مردم روستا می توانند نجات یابند.
ارتشبد زیباری افزود: آمریکایی ها بدین منظور به کوهستان شنگال رفتند تا از آنجا نحوه بمباران را کنترل کنند. زمانیکه آمریکایی ها قصد رفتن به این روستا را داشتند؛ اعضای مسلح پ.ک.ک هیئت آمریکایی را سنگ باران کردند. بعدا آمریکایی ها از ما پرسیدند که چرا به آنها اطلاع نداده ایم که در آن روستا تروریست ها مستقرند؟ گفتیم تروریست کدام است؟ گفتند پ.ک.ک آنجاست و مار سنگباران کردند و دیگر آمریکایی ها حاضر نشدند ریسک کنند و مردم این روستا را از دست داعش نجات دهند.

روستای کوچور ۱۸ کیلومتر با شهر شنگال فاصله دارد و قبل از تصرف آن توسط داعش جمعیتی ۳۰۰۰ نفره در آن ساکن بود که اکثرا کرد ایزدی و مسلمانانی از طایفه منتک بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی