سایز متن   /

استاد دانشگاه و کارشناس امور مناطق کردنشین سوریه گفت: تغییر نام “روژاوا” به شمال سوریه یک سیاست بعثی است و این نیز ضربه ای بزرگ به سیاست کردها در سوریه وارد می کند.
به گزارش کورد پاریز دکتر علی میرانی در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق گفت: پ ک ک که اکنون حاکم است هیچ سودی برای کردهای سوریه نداشته است و تاکنون هشت هزار جوان کرد سوریه در جنگ کشته شده اند .

دکتر میرانی اعلام کرد: تغییر نام روژاوا نزد مردم کرد سوریه اقدام خیلی ناپسندی بود. در تابستان گذشته یکی از سران پ ک ک به نام رضا آلتون نیز گفته بود باید نام روژاوا به شمال سوریه تغییر یابد و این عنوان اضافی است. این همان چیزی است که اخیرا شاخه پ.ک.ک در سوریه (پ.ی.د) انجام داد. می دانیم پ.ی.د. همان پ ک ک است و از آن فرمان می گیرد.

پ.ک.ک اخیرا در شهر الرمیلان سوریه درباره “نظام فدرالی دموکراتیک روژاوا-شمال سوریه ” نشستی برگزار کرد . بر اساس یکی از مصوبات این نشست از این پس واژه روژاوا حذف و این نظام فدرالی با نام “نظام فدرالی دموکراتیک شمال سوریه” نامیده می شود.
این اقدام پ.ک.ک با واکنش های مختلفی مواجه شده است. بسیاری از احزاب و سازمان های کرد در سوریه و عراق پ.ک.ک را به فاصله گرفتن از مطالبات کردهای سوریه متهم می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی