سایز متن   /

یک گروه شش نفره از اعضای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه با صورت پوشیده یک عضو حزب دموکرات کردستان سوریه را در شهر المعبده ( گرکه لگه ) ربوده و شدیدا شکنجه کردند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از منابع محلی ، سیداد احمد سید مجید عضو حزب دموکرات کردستان سوریه و دانشجوی سال سوم رشته حقوق توسط یک گروه شش نفره از اعضای شاخه پ.ک.ک در سوریه ربوده شد.
هنگامی که سیداد احمد و دو نفر از دوستانش بسوی شهر الرمیلان در حرکت بودند اعضای پ.ک.ک راه خودروی آنان را سد کرده و سیداد را با خود بردند.
پس از حدود یک ساعت سیداد احمد در حالی که به شدت زخمی بود از سوی افراد محلی به بیمارستان منتقل شد. منابع شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) افراد مسلح وابسته به پ.ک.ک موسوم به سازمان جوانان انقلابی پ.ی.د سیداد را ربوده و شکنجه کرده اند.
هفته گذشته مرکز دموکراسی و حقوق بشر در کردستان آمار نقض حقوق شهروندان از سوی شاخه پ.ک.ک در سوریه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

۱ – در ماه دسامبر ۲۰۱۶ نیروهای مسلح شاخه پ.ک.ک در سوریه ۶ شهروند را به اتهامات سیاسی و عضویت در حزب دموکرات کردستان سوریه (نزدیک به بارزانی ها) دستگیر کرده اند که عبارتند از:

جگر سلو عضو حزب دموکرات کردستان سوریه،

خالد امین، فعال سیاسی مستقل در قامیشلو دستگیر شده است

محمد امین حسن عضو حزب دموکرات کردستان سوریه در القحطانیه ( به کُردی تربسپی ) دستگیر شده است.

بنگین احمد جنیدی، فعال سیاسی مستقل، در دیریک دستگیر شده است.

سعید یوسف عضو حزب دموکرات کردستان سوریه در علیان از توابع دیریک دستگیر شده است.

ولید محمد سعید عضو حزب دموکرات کردستان سوریه در منطقه المعبده ( به کُردی گرکه لگه) دستگیر شده اشت.

۲ – عزت خلیل بن محمد متولد ۱۹۵۱ در ۱۹ دسامبر از سوی پ.ک.ک به قتل رسید.

۳- محسن خلیلی متولد ۱۹۷۳ و عبدو حنشی متولد ۱۹۶۴ هر دو از اعضای حزب دموکرات کردستان سوریه بودند که در روستای تل اجار در نزدیکی عزاز از سوی عوامل پ.ک.ک سوزانده شدند.

۴- روز ۲۰۱۶٫۱۲٫۱۴ یک عضو شاخه نظامی پ.ک.ک که به صورت اجباری به سربازی رفته بود در روستای مالکیه در نزدیکی عزاز به طرز مشکوک با سه گلوله کشته شد.

۵- روز ۲۰۱۶٫۱۲٫۲ هواداران پ.ک.ک به گروهی از طرفداران انجمن میهنی کرد در سوریه حمله کردند . در قامیشلو پنج نفر را زخمی کردند و پرچم کردستان را آتش زدند. افراد زخمی عبارتند از:

عبدالقادر حیفو، حمزه محمد سلیم، صابر ابراهیم، حمرین حاجو، خالد امین، هولر مزگین رمضان.

۶- روز ۲۰۱۶٫۱۲٫۵ صلاح یونس عضو حزب دموکرات کردستان سوریه در بیمارستان اربیل فوت کرد. او بر اثر شکنجه پ.ک.ک و نیروهای امنیتی وابسته به پ.ک.ک موسوم به آسایش نابینا شده بود و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

۷- روز ۲۰۱۶٫۱۲٫۵ هواداران پ.ک.ک یک زن باردار به نام خالصه رسول را به قتل رساندند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی