سایز متن   /

دو فردی که نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق آنها را به جرم دست داشتن در انفجار اخیر مقر حدک دستگیر کرده اند، عضو این گروه هستند.
به گزارش کوردپاریز یک رادیوی کردی که دفتر آن در شهر دنهاخ هلند است پس از تماس با اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: دو نفرمتهم انفجار تروریستی مقر حزب دمکرات کردستان که از سوی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق بازداشت شده اند با نام های (ش.ع) و (پ. گ ) اهل سردشت و پیرانشهر می باشند که کمتر از یک سال است که به حزب دمکرات کوردستان پیوسته اند .

شامگاه ۳۰ آذر و همزمان با شب یلدا بر اثر انفجار بمب مقابل مقر گروه جدایی طلب دمکرات کردستان (جناح خالد عزیزی) ۷ نفر کشته و چندین نفر نیز زخمی شدند. ۵ نفر از کشته شدگان از کادرهای این گروه بودند.
از همان ساعات اولیه پس از این انفجار، بسیاری از منابع خبری در اقلیم کردستان عراق احتمال ارتباط انفجار با اختلافات داخلی این گروه بر سر تعیین دبیر کل جدید را مطرح کردند. خالد عزیزی دبیر کل حدک چندی پیش از سمت خود استعفا کرد و اعضای این گروه بر سر تعیین جانشین خالد عزیزی اختلاف نظر جدی دارند.
اختلافات درون گروهی حدک به فضای مجازی نیز کشیده شده است. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعضا و کادرهای حدک به دو گروه تقسیم شده اند. عده ای از آنها از انتخاب مصطفی مولودی به عنوان دبیر کل جدید حمایت می کنند و مخالفان نیز خواستار انتخاب آسو حسن زاده به عنوان دبیر کل جدید هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی