سایز متن   /

شنگال قندیل نیست

نویسنده: هاودنگ فاروق
مترجم: ریبوار ولدبیگی نوریاب
منبع: نشریه اینترنتی خور

 پ.ک.ک مقوله یی ظهور کرده براساس زور و فشار و خارج از خواست و اراده جامعه ایزدی های شنگال است و علی رغم شعارهای رنگارنگ و عوامفریبانه برای مردم این منطقه، اما همچون نیرویی اشغالگر که خود را تحمیل کرده به آن نگریسته می شود. چراکه باعث ایجاد کانونی برای طراحی برنامه ی مخفیانه و فتنه سازی و نقشه های خطرناک براساس دشمنی علیه اراده اقلیم کردستان است.

هرچند تاکنون حکومت اقلیم در مقابل استراتژی پ.ک.ک مبتنی بر اشغالگری و رفتار افراطی گرایانه  صبر پیشه کرده؛ اما پ.ک.ک نه تنها معنی این صبر و تحمل را نفهمیده بلکه با دیدی خودمحورانه دو دستی به کوهستان های شنگال چسبیده و درصدد است آنرا به قندیل دوم تبدیل کند.

  پ.ک.ک نیز همچون بسیاری از احزاب دیگر فرصت زیادی داشت تا در اقلیم کردستان تمرین حزب شدن را انجام دهد و از زمینه ها و ساختار آزادی فعالیت سیاسی کوردستان بهره مند شود، اما این گروه با استراتژی مه آلود و مجهول الحال و کردستیزانه در آمیخته شده است.

پ.ک.ک هیچ اعتقادی به منطق همزیستی سیاسی هیچ حزب دیگر در کردستان را ندارد و معتقد است که تاریخ سیاسی کرد در هر چهار بخش کردستان، از خود پ.ک.ک شروع می شود و تمامی تصمیمات سرنوشت ساز باید به این گروه ارجاع داده شوند و باید براساس برنامه و هدف و خواست آنها باشد و گرنه تهی و بی اساس است.

اکنون در منطقه شنگال همچون یکی از مقتدرترین نیروهای ناشناخته رفتار می کند. در سایه ی این گروه در منطقه، بازماندگان و افراد مخفی داعش که دختران و جوانان ایزدی را ربودند؛ روبه افزایش هستند. پ.ک.ک تمامیت ارضی کردستان را نقض می کند. بدون اجازه هر روز در منطقه پایگاه جدید احداث می کند و پرچمی عجیب و غریب برمی افرازد. به وضوح مشخص است که ابزار دست دیگران است. لذا ماندن پ.ک.ک در شنگال نه تنها با خطر مواجهمان خواهد کرد بلکه عمران و آبادانی شنگال را هم به تاخیر خواهد انداخت و خطر و فاجعه یی انسانی هم منطقه را تهدید می کند.

درحقیقت پ.ک.ک که ساختاری سیاسی غیردمکراتیک و صاحب هویت و استراتژی مه آلود خارج از کردهاست؛ هرگز نخواهد توانست مژده آینده یی شفاف و روشن را به ملت کرد بدهد. حزبی در اختیار بیگانگان برای اجرای خواست و مطالبات آنهاست که درصدد است سیاست های خود را به اقلیم تحمیل کند و زمین و ملک مردم را تصرف کرده است بدون آنکه هیچ اصولی را در نظر بگیرد. تمامی اقشار سیاسی کرد خارج از دایره خود را رد می کند و تلاش برای حذف آنها دارد. لذا باید همچون یک نیروی اشغالگر با آن برخورد شود. یا باید از شنگال خارج شود و یا از تمامی خاک اقلیم کردستان بیرون رانده شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی