سایز متن   /

یک کارشناس سیاسی و اقتصادی در مرکز پژوهش های سیاسی و اقتصادی ترکیه اعلام کرد اسنادی دال بر انتقال تسلیحات YPG (شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه) که توسط آمریکا و کشورهای غربی تامین شده است٬ به گروه پ.ک.ک وجود دارد.
به گزارش کورد پاریز جان آجون، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های سیاسی و اقتصادی ترکیه «ستا» در گفتگو با خبرنگار آناتولی اعلام کرد: دلایلی مبنی بر انتقال ضد تانک ها، موشک اندازها و تجهیزات تاکتیکی دیگر سلاح های سنگین شاخه پ.ک.ک در سوریه که از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی تامین شده به پ.ک.ک موجود است.

وی افزود: گروه پ.ی.د-ی.پ.گ شاخه گروه پ.ک.ک در سوریه از نیمه اول سال ۲۰۱۴ زیر پوشش مبارزه با داعش با رژیم اسد، آمریکا و کشورهای غربی همکاری نظامی داشته است.
سخنان جان آجون در حالیست که گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه دو هفته قبل اعلام کرد که ده ها کامیون حامل سلاح و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمایت از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه به حومه رقه و استان حسکه رسیدند.

این کمک ها شامل سلاح، مهمات و خودروهای زرهی است که از طریق شهر قامشلی به حومه رقه منتقل و به نیروهای کُرد تحویل داده شده است.
پیشتر نیز ناظر حقوق بشر سوریه از حضور ده ها نظامی آمریکایی در منطقه کوبانی برای نظارت بر عملیات نیروهای کُرد سوریه علیه داعش در رقه و مشارکت در آن خبر داده بود.

ترکیه از این اقدام واشنگتن به خشم آمده است. مقامات ترکیه می گویند: پذیرفته نیست تحت پوشش مبارزه با داعش، سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار شاخه پ.ک.ک در سوریه که خود یک گروه تروریستی است، قرار گیرد. رمطبوعات ترکیه نیز دولت آمریکا را به رفتار فریبکارانه متهم می کنند که از یک سو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی واشنگتن قرار داده است و از سوی دیگر سلاح نظامی در اختیار این گروه قرار می دهد.

پایگاه خبری کُردی Basnuce اخیراً اعلام کرد : آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .
همچنین روزنامه استار ترکیه نوشت: بخشی از تسلیحات تظامی که آمریکا در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) قرار داده است، به کوهستان قندیل (محل استقرار پ.ک.ک در شمال عراق) منتقل شده است.

استار می نویسد: آمریکا مقادیر زیادی از موشک های پیشرفته از جمله موشک دوش – پرتاب و زمین به هوای استینگر را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه تحویل داده است که آنها نیز تعدادی از این موسک ها را به اعضای مسلح پ.ک.ک در کوهستان قندیل رسانده اند.

این روزنامه ی ترکیه ای می نویسد: موشک زمین به هوای استینگر قابلیت هدفگیری هواپیما ها را دارد و در ماه می سال جاری اعضای مسلح پ.ک.ک بوسیله همین موشک یک بالگرد نظامی ترکیه را ساقط کردند.

این گزارش حاکیست: دولت ترکیه از طریق یک کانال ویژه خواستار شفاف سازی آمریکا در این خصوص شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی