سایز متن   /

پ.ک.ک مناطق کردنشین سوریه را نابود کرد

نویسنده: آریان فرج
مترجم: ریبوار ولدبیگی نوریاب
منبع: نشریه اینترنتی خور

پ.ک.ک از همان ابتدا با بعثی های دمشق توافق کرد و مناطق کردنشین را از مناطق انقلاب ملت های سوریه جدا کرد. سیاست پ.ک.ک و عملی کردن آن از سوی پ.ی.د تاکنون جز کشتار هزاران جوان کرد و تخلیه ی مناطق کردنشین سوریه از مردم که از سوی حکمرانی دیکتاتور تحمیل می شود؛ دستاورد دیگری برای کردها نداشته است. هرچند مطالبات کردها مشروع است و جهان با نگاه دلسوزانه و ترحم آمیز به آن می نگرد؛ اما پ.ک.ک را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده و این به دلیل رفتارها و اقدامات نامناسب این گروه با ارزش های انسانی بوده و کسی هم جز پ.ک.ک مسئول آن نیست.

اقلیم کردستان عراق خیلی تلاش کرد که کمک کند این حزب خود را تغییر دهد و خود را با ارزش های جهان نوین تطبیق دهد و با ایدئولوژی منقضی و چندش آور خود، دیگر ضرر و زیان به کردها نرساند؛ اما این تلاش ها بی نتیجه بوده است.

هنگام شروع آشوب های سوریه، پ.ک.ک فرصت ها را ( بجای کردها برای خود) تصرف کرد و شاخه خود در سوریه به اسم پ.ی.د را به بهانه جنگ با داعش و گروههای ترویستی فعال کرد تا از طریق جنگ با تروریست ها؛ صفت تروریستی را از خود بزداید. غیر از این پ.ک.ک هیچ هدف و دیدگاهی ملی ندارد. پ.ی.د هم به عنوان زیرمجموعه و مجری طرح های پ.ک.ک هیچ اراده یی از خود ندارد و تنها گفته ها و سیاست های پ.ک.ک را عملی می کند؛ هیچ گونه منافع ملی را برای آینده کردهای سوریه مدنظر ندارد و تنها جوانان کرد را قربانی یک جنگ سخت کرد.

پ.ی.د به منظور عملی کردن اهداف حزبی پ.ک.ک، از همان اوایل با حزب بعث در دمشق توافق کرد و مناطق کردنشین سوریه را از دیگر مناطق در حال انقلاب جدا کرد و بجای اهداف و مطالبات ملی، خود را به تفنگی در خدمت کرسی حکمرانی و جنگ با داعش تبدیل کرد. برای ساکت کردن صدای مردم که به این ارزانفروشی پ.ک.ک راضی نبودند، شیوه ها و احکام دیکتاتورمابانه و خودمحور را بر مردم تحمیل کرد و سرکوب مخالفان و جبهه های ملی دمکراتخواه را در پیش گرفت. از سرکوب و کشتن و ربودن و اخراج فعالان سیاسی شروع کرد و در نهایت به آتش زدن پرچم کردستان رسید.

اقلیم کردستان و مقامات مسئول از همان ابتدا هرآنچه از دستشان برآمد برای این منطقه و احقاق حقوق کردهای آن انجام دادند اما پ.ی.د در تمامی توافقات و اقدامات مشترک حضور نیافته و پ.ک.ک هم اجازه نداده تصمیمی عاقلانه و منطقی بگیرد.

آمریکا و غربی ها پ.ک.ک را تروریست می خوانند و تاکنون نیز همینطور است از دید آنها اما آمریکا و قدرت های غربی همچون نیرویی ارزان و بدون دردسر و جنگجویی غافل (که آماده است هزاران نوه ی کورد را در منبج به کشتن بدهد و بعد هم عقب نشینی کند و آنجا را ترک کند) با پ.ک.ک معامله می کنند و در جنگ داعش هم از آن استفاده می کنند.

عملی کردن سیاست های پ.ک.ک توسط پ.ی.د تاکنون جز به استقبال مرگ فرستادن هزاران جوان کرد، سوپاپ انقلاب کردهای سوریه و دور نگه داشتنشان از هرگونه مطالبه و حق ملی خود، تخلیه منطقه از سکنه، حکمرانی از نوع دیکتاتوری و خودمحورانه، هیچ دستاورد دیگری برای کوردها نداشته. پ.ک.ک هم از لیست ترور خارج نشده. چراکه جهان به فکر و ایدئولوژی پ.ک.ک آشنایی کامل دارد و بدون شک ترویست قلمدادش می کنند. اما در حال حاضر برای بکارگیری آن در جنگ داعش و علیه داعش، از این موضوع چشم پوشی کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی