سایز متن   /

رئیس شورای شهر شنگال اعلام کرده، تداوم حضور PKK در شنگال خطرناک است و اعضای این گروه باید از این شهر خارج شوند و نمی توان یک شهر را قربانی سیاست های پ.ک.ک کرد.
به گزارش کوردپاریز ویس نایف در گفتگو با نشریه هولیر (Hawler) گفت: حکومت اقلیم کردستان عراق چندین مدرسه در شنگال و مناطق دیگر افتتاح کرده، iهمزمان پ.ک.ک با هدف تحریف افکار کودکان ایزدی و آموزش آنها برای کارهای خرابکارانه مدارس دیگری افتتاح کرده است.
رئیس شورای شهر شنگال تاکید کرد: بچه هایی که در این مدارس تربیت می شوند علیه ملت خود می ایستند. از سوی دیگر مدارک این مدارس از سوی حکومت اقلیم کردستان عراق هیچ اعتباری نخواهد داشت و لذا تنها هدف از احداث این کلاس ها، آموزش و تربیت بچه ها در مسیری است که خود آنها می خواهند .

ویس در این باره گفت: شنگال یک مشکل اساسی دارد و آنهم اینکه نیروهای پ.ک.ک در آنجا حضور دارند و حاضر به ترک این منطقه نیستند و سعی دارند وضعیت امنیتی منطقه را به هم بزنند، این امر سبب شده که مردم شنگال حاضر به بازگشت به شهر و کاشانه خود نباشند. تاکنون بیش از ۷ هزار خانواده به این شهر بازگشته اند روزانه هم تعداد خانواده که از حملات داعش آواره شده بودند به خانه و شهرشان بازمی گردند اما اگر پ.ک.ک در این منطقه حضور نداشت و اینقدر مشکل برای مردم منطقه درست نمی کرد؛ مطمئنا مردم بیشتری به شهر و کاشانه خود بازمی گشتند.

نایف در ادامه گفت: پ.ک.ک می خواهد کوهستان شنگال را به قندیل دوم تبدیل کند. مردم منطقه و طرف های درگیر موضوع شنگال هم به شدت مخالف این عمل پ.ک.ک هستند و راضی نخواهند شد شنگال به پایگاه نظامی پ.ک.ک تبدیل شود چراکه ماندن این نیرو جز دردسر و اخلال در امور منطقه چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.
پ.ک.ک و گروههای اقماری وابسته به این گروه؛ روزانه مشغول احداث پایگاه در منطقه هستند که همین امر سبب ترس و دلهره مردم شنگال شده که مبادا دوباره فاجعه یی دیگر روی دهد. لذا به خانه و شهرشان باز نمی گردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی