سایز متن   /

حیدر العبادی نخست وزیر عراق یکی از محورهای مخفی و محرمانه که در نشست های مشترک اخیر با مقامات اقلیم کردستان عراق مطرح شده را فاش ساخت.
به گزارش کورد پاریز به نقل از سایت خبری تحلیلی لوین پرس، حیدر العبادی اعلام کرده ، مقامات اقلیم کردستان عراق در این نشست ها گفته اند در حال حاضر استقلال به نفعمان نیست.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق افزود: اکثر مقامات اقلیم کردستان را ملاقات کرده ام. آنها در نشست ها اعلام کرده اند که استقلال در حال حاضر به نفعشان نخواهد بود و نباید از بغداد جدا شوند.
با وجود مشکلات متعدد دولت عراق بویژه پس از اشغال برخی مناطق این کشور توسط تروریست های داعش در سال های اخیر، حزب دمکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی هرچند وقت یکبار موضوع تحریک آمیز استقلال اقلیم کردستان را مطرح می کنند که این مسایل موجب تشدید اختلاف با دولت مرکزی شده است. این در حالیست که اقلیم کردستان عراق با مشکلات عدیده اقتصادی و سیاسی مواجه است. پرداخت نشدن حقوق چند ماهه کارکنان دوایر دولتی ، تظاهرات مردمی در بسیاری از شهرهای اقلیم کردستان عراق را در پی داشته است. به لحاظ سیاسی نیز برکناری رئیس پارلمان محلی کردستان عراق از سوی بارزانی ها و نیز اخراج ۴ وزیر کابینه حکومت محلی کردستان عراق که همگی عضو جنبش تغییر (گوران) بودند، منطقه کردستان عراق را با یک بن بست سیاسی چند ماه مواجه ساخته و تمامی تلاشها برای خروج از این بن بست تا کنون بی نتیجه بوده است. پایان دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی نیز یکی دیگر از چالش ها و اختلافات احزاب عمده کردستان عراق با حزب بارزانی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی