سایز متن   /

پدر یکی از این نوجوانان: رفتیم به قندیل، هرچند مادرش خیلی هم خواهش و تمنا کرد اما اجازه ندادند فرزندمان را ببینیم.
منابع خبری کردی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: پ.ک.ک کودکان و نوجوانان کرد عراقی را پس از مجاب سازی برای طی دوره آموزشی و گرفتن سلاح به کوهستان قندیل (محل استقرار اعضای پ.ک.ک در شمال عراق) اعزام می کند.
هفته نامه باس چاپ کردستان عراق در این زمینه نوشت: پ.ک.ک نوجوانان و کودکان کُرد اهل شهر کرکوک در شمال عراق را روانه قندیل می کند تا به عضویت این گروه در بیایند و اسلحه به دست بگیرند و هنگامی هم که خانواده های این کودکان و نوجوانان برای ملاقات به قندیل می روند به آنها اجازه ملاقات با فرزندانشان داده نمی شود.
یک منبع آگاه در این باره گفت: پ.ک.ک تحت پوشش فعالیت های هنری یا امور زنان دفاتری را در نقاط مختلف کرکوک دایر کرده واعضای این گروه پس از شناسایی و آشنایی با نوجوانان و جوانان کرکوک، آنها را تشویق و تحریک می کنند تا به قندیل بروند و سلاح بدست گیرند.
باس می نویسد: ظرف چند ماه گذشته بیش از ۱۱ نوجوانان کرکوکی اینچنین اغفال شده اند. آخرین نفر آنها هفته ی گذشته بود که جوانی ۱۹ ساله به نام هاوری روانه قندیل شده است.
این نوجوانان که به قندیل فرستاده می شوند، پس از مدتی روانه دوره آموزشی تازه واردها می شوند و این دوره هم ۴ الی ۵ ماه ادامه دارد و روزانه در شیفت صبح آموزش سیاسی به آنها داده می شود و بعدازظهرها هم آموزش نظامی و سپس مسولین و فرماندهان درخصوص آنها تصمیم می گیرند که به کدام بخش (فعالیت تشکیلاتی یا نظامی.) فرستاده شوند.
عارف کریم عضو پارلمان عراق در اینباره به باس گفت: کاری که پ.ک.ک در قالب فرستادن نوجوانان و کودکان به قندیل انجام می دهد، بدون رضایت خانواده هایشان صورت می گیرد آنهم به منظور گذراندن دوره های نظامی و این اقدام، اصلا کار درستی نیست و باید جلوی این کار گرفته شود. چراکه بردن این نوجوانان به قندیل و اجازه ندادن به بازگشت به خانه هیچ خدمتی به ملت ما نخواهد کرد.
پدر یکی از همین نوجوانان که توسط اعضای این گروه به قندیل فرستاده شده در این باره گفت: پسرم هنوز در اوایل دوران نوجوانانی به سر می برد، اعضای پ.ک.ک او را به قندیل بردند و بدینگونه پسرم ما را تنها گذاشت. او زمان کمی بود که با این گروه آشنا شده بود آنهم از طریق دو عضو پ.ک.ک در کرکوک. آن دو عضو پ.ک.ک مدام با پسرم بودند و تنهایش نمی گذاشتند و با وی صحبت می کردند و کتاب های اوجالان را به وی می دادند که بخواند. یک روز پسرم نامه یی را در خانه برایمان گذاشته بود و در آن نوشته بود به قندیل می روم .
در ادامه گفت: پس از رفتن پسرم به کوهستان های قندیل، اکنون وضعیت من و مادرش خیلی بد است. مدام برایش گریه می کنیم و دعا می کنیم روزی برگردد. چندین بار هم از مسولان پ.ک.ک خواستیم که فرزندمان را به ما برگردانند اما جواب می دادند که پسرتان خودش رفته و دیگر شما هم خودتان را اذیت نکنید. چندین بار هم برای دیدنش به قندیل رفتیم اما اجازه ندادند او را ببینیم.
پ.ک.ک در ترکیه نیز روش های مشابهی را برای اغفال نوجوانان بکار می گیرد. در دی ماه ۱۳۹۴ احمد داود اوغلو نخست وزیر وقت ترکیه گفت: گروه پ.ک.ک و برخی حلقه های سیاسی که توسط آن کنترل می شوند با ادبیات خود زهر نفرت را به جوانان تزریق می کنند و آنها را تحت احاطۀ خود در می آورند. . داود اوغلو افزود: پ.ک.ک به دست بچه ها و جوانان ۸ ساله تا ۱۷ ساله که باید به مدرسه بروند، کوکتل ملوتوف می دهد تا به مراکز آموزشی و درمانی و … حمله کنند این گروه از زمانی که تأسیس شده تا کنون در مدارس زیادی بمب کار گذاشته و مؤسسات آموزشی بسیاری را به آتش کشیده است.
امید نسیم برادر سامان نسیم (از فریب خوردگان شاخه ضد ایرانی پ.ک.ک موسوم به پژاک) نیز در مصاحبه‌یی که با شبکه تلویزیون رووداو در اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که پژاک برادرمان را فریب داد و بعد هم به آغوش مرگ فرستاد و این بزرگ‌ترین تاوانی است که انسان می‌تواند مرتکب شود که البته غیراخلاقی و متناقض با حقوق بشر و کودکان است.
نسیم گفته پژاک با فریب نوجوانان و بعضاً کودکان زیر ۱۸ سال، آنها را در راستای اهداف خود به خدمت می‌گیرد و بعد هم به آغوش مرگ می‌فرستد و از همه مهم‌تر اینکه کشته شدن این کودکان را به وسیله‌یی سیاسی و رسانه‌یی تبدیل می‌کند و با این کار نه تنها شخص مفعول بلکه خانواده و اطرافیان وی را مورد حقارت و بی احترامی قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی