سایز متن   /

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نیروی پیشمر‌گ اقلیم کردستان در دومین مرحله‌ از عملیات آزادسازی موصل، پیشروی های خود را از سه‌ محور استراتژیک آغاز و موفق به‌ آزادسازی روستای استراتژیک ناوران شدند.

به‌ گزارش خبرنگار اعزامی کردپرس به‌ محورهای عملیاتی اطراف موصل، امروز در چهارمین  روز آغاز عملیات موصل، نیروهای پیشمرگ در سه‌ محور ناوران، تلسقوف و محور بعشیقه‌، پیشروی های خود را آغاز کردند.
نیروهای پیشمرگ در این عملیات با استفاده‌ از تجهیزات سنگین و نیز حمایت و پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش، در سه‌ محور استراتژیک موفق به‌ آزادسازی سه‌ روستا شدند.
طبق مشاهدات خبرنگار اعزامی کردپرس به‌ محورهای جنگی، نیروهای پیشمرگ ۱۵ روستا را در این سه محور محاصره کردند، اما جنگ هنوز شدت نگرفته است.
از سوی دو طرف تیراندازی های پراکنده ای انجام می شود و داعش با سوزاندن نفت سیاه حوزه، دید هواپیماهای ائتلاف و توپخانه های پیشمرگ را مختل نموده است.
در محور ناوران نیروهای پیشمرگ توانسته اند به دروازه این روستا رسیده‌ و با کنترل تونل ۸۰۰ متری تروریست های داعش این روستا را نیز  کنترل کنند.
لیوا عزیز فرمانده نیروی پیشمرگ در محور بعشیقه‌ در گفتگویی کوتاه با کردپرس گفت: در حال حاضر نیروهای ما چند روستا را در این محور محاصره کردند و به زودی آن ها را کنترل می کنند.
در محور تلسقوف نیز نیروهای پیشمرگ در نزدیک روستای کانی شیرین که منطقه‌ای استراتژیک محسوب میشود، توانسته اند دو کیلومتری روستا پیش روند.
گروهی از نظامیان آمریکایی نیروهای پیشمرگ را در این پیشروی ها همراهی می کنند و اطلاعات محل اختفای داعش و سنگربندی آنها را به هواپیماهای ائتلاف می دهند.
در محور بعشیقه‌ نیز، نیروهای پیشمرگ یک ماشین انتحاری را که قصد نزدیک شدن به نیروهای پیشمرگ داشت منفجر کردند.
بعشیقه‌ در ۱۲ کیلومتری موصل قرار دارد و اهمیت ویژه‌ای برای نیروی پیشمرگ دارد چرا که‌  بخشی از محله های موصل چسببده به بعشیقه‌ بوده‌ و کنترل کردن این منطقه‌ به منزله رسیدن به دروازه موصل است.
اکثر جمعیت این منطقه‌ از کردهای ایزدی تشکیل شده‌ و بقیه ساکنین آن نیز از کردهای شبک و گوران هستند.
تعدادی روستای مسیحی و عرب هم در این منطقه واقع شده‌ است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی