سایز متن   /

منابع خبری از ترور دو کارمند بازنشسته اداره راه و جاده سازی دهوک از سوی شاخه نظامی پ.ک.ک در شنگال خبر ددند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی “روژانه هوال ” ویسی عبدالله سعید معروف به ویسی گابیرکی و عبدالمناف طه معروف به عبدالمناف دوسکی که کارمند بازنشسته اداره راه و جاده سازی دهوک بودند و در امر جاده سازی با نیروهای پیشمرگه کُردستان عراق وابسته به بارزانی ها در منطقه ی شنگال همکاری می کردند روز شنبه ۱۰ مهر ماه در مسیر بازگشت به کمپ خود و پس از عبور از یک پُست ایست و بازرسی پ.ک.ک در منطقه ی کوهستان شنگال ناپدید شدند.

طبق گزارش منابع کُردی جنازه هر دو کارمند راه و جاده سازی در حالیکه آثار گلوله ی اسلحه ی کمری روی سر آنها مشهود بود روز یکشنبه در کوهپایه ی کوهستان شنگال پیدا شد.

در همیین حال سلیمان احمد از اعضای خانواده یکی از مقتولین به سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق گفت: بومیان محلی از نزدیک شاهد دستگیری هر دو کارمند توسط نیروهای پ.ک.ک بوده اند. وی افزود: داعش ۲۰۰ کیلومتر با این منطقه فاصله دارد و این کار فقط از سوی پ.ک.ک صورت گرفته است.

محما خلیل فرماندار شهر شنگال نیز در همین زمینه گفت: همه ی نشانه ها حاکیست شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه ی شنگال عامل قتل این دو کارمند است. وی تصریح کرد: کسانی که این کار را کرده اند هیچ تفاوتی با داعش ندارند.

حضور پ.ک.ک در منطقه ی شنگال در شمال عراق نگرانی هایی را در پی داشته است. قاسم شه شو فرمانده نیروهای پیشمرگه کُردستان عراق در شنگال در گفتگو با السومریه نیوز گفت: ادامه ی حضور پ.ک.ک در شنگال (سنجار) دخالت ترکیه و تبدیل منطقه به میدان جنگ را در پی دارد.  وی از ائتلاف بین المللی ضد داعش، دولت عراق و حکومت محلی اقلیم کُردستان خواست تا پ.ک.ک را برای خروج اعضایش از شنگال تحت فشار قرار دهند.

در همین حال هفته گذشته شخصیت های دینی و مهم کُرد ایزدی از پ ک ک خواستند شنگال را تخلیه کند و اجازه دهد تا مردم به خانه های خود برگردند. انجمن روحانیون و شخصیت های مطرح ایزدی در گردهمایی بزرگ خود در مزار میر شرف الدین که یکی از مزارهای مقدس ایزدی هاست از پ ک ک خواستند تا شنگال را ترک کند. شرکت کنندگان در این گردهمایی تاکید کردند که هرگز جازه نمی دهند تا احزاب وابسته به پ ک ک و گروههای تاسیس شده توسط این گروه کوهستان شنگال را به قندیل دوم تبدیل کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی