سایز متن   /

منابع خبری کُردی اعلام کردند پ ک ک در شهر خورماتو در شمال عراق جوانان را آموزش داده و به قندیل می فرستد.

هفته نامه باس نیوز از زبان یک مقام امنیتی اقلیم کردستان اعلام کرد پ ک ک در شهر خورماتو مرکزی ایجاد کرده که برای پیداکردن و جذب اعضای جنگجوی جدید است. این مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد پ ک ک در خورماتو به صورت علنی و شاخه خود در عراق جوانان را جذب می کند و این نیز مایه نگرانی خانواده ها شده است.

پدر یکی از آن جوانان که به عضویت پ ک ک در آمده است و نخواست نامش فاش شود به باس نیوز اعلام کرد: پسرم درس خود را تمام کرده و در خانه بود. اما مدتی بود بدون اطلاع ما به مراکز پ ک ک رفت و آمد می کرد. کتاب های اوجالان را می خواند. می گفتم جوان است پس از مدتی سرد خواهد شد اما یک روز رفت و دیگر برنگشت. به دنبالش گشتیم. بعدا یکی از دوستانش گفت به عضویت پ ک ک درآمده است. من به روستای انزه در قندیل رفتم و به مسئولان پ ک ک گفتم پسرم نزد شما آمده است. آنها گفتند اطلاع ندارند . اگر هم آمده باشد ما نمی توانیم بگوییم برگرد.

در پی آنکه پ.ک.ک در مناطق کُردنشین سوریه نوجوانان و جوانان را به اجبار و یا با فریب مسلح می کرد، در آگوست ۲۰۱۶ سازمان ملل شاخه نظامی پ.ک.ک  در سوریه را در لیست سازمان هایی قرار داد که کودکان را شکنجه کرده و به قتل می رساند. سازمان ملل متحد، این گروه را در لیستی به نام “لیست محکومیت” قرار داد.

گروه پ.ک.ک از زمان فریب دادن افراد و جذب آنها به گروه و پس از آن در مرحله ی آموزش و همچنین در زمان به کار گیری و بهره کشی از اعضا از روش هایی همچون “کنترل ذهن ب” و “شست و شوی مغزی” که روش فرقه هاست استفاده می کند. سران گروه پ.ک.ک پس از پیوستن افراد به این گروه با ایجاد هراس در ذهن اعضای گروه از فرار آنها جلوگیری می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی