سایز متن   /

آمریکا بار دیگر بر مخالفت واشنگتن با خواسته ی پ.ک.ک مبنی بر اتصال سه منطقه کُردنشین سوریه به یکدیگر تاکید کرد.

آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر چند روز قبل خود به ترکیه در یکی از دیدارهای خود درباره موضع آمریکا درباره کانتون های خود خوانده ی پ.ک.ک در مناطق کُردنشین گفت: ما به صورت علنی از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم و نمی خواهیم کانتون های کُرد در سوریه به هم متصل شوند. بلینکن در ادامه سخنان خود درباره همان موضوع به موضع آمریکا اشاره کرد و گفت: ما تاکنون در این زمینه مواضع خود را علنی بیان کرده ایم و این موضوع را ادامه می دهیم.

سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند منطقه کُردی کوبانی و جزیره را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین متصل کنند و کنترل نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما تشکیل کمربند کُردی در مناطق شمالی سوریه اکنون با مخالفت ترکیه و آمریکا مواجه شده است.

مسئولان پ.ک.ک اکنون خود را بازنده ی نقشه های واشنگتن می دانند، چرا که از یک سو آمریکا که برای آزاد سازی شهر منبج از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه استفاده کرد اکنون به مخالفت با پ.ک.ک برخاسته و  از سوی دیگر سران پ.ک.ک هیچ پاسخ قانع کننده ای به خانواده های ۶۰۰ جوان کُرد که طی عملیات آزاد سازی منبج کشته شدند، ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی