سایز متن   /

ترکیه اعلام کرد شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه شهر منبج را تخلیه کرده و نیروهای خود را به شرق رودخانه فرات منتقل نموده است. نومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه ناچار است مرزهای خود را در مقابل سازمان های تروریستی محافظت کند و همچنین از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند و مهم این است که کریدور مورد نظرِ پ.ک.ک در شمال سوریه شکل نگیرد چون راه را برای تجزیه سوریه باز خواهد کرد.

معاون نخست وزیر ترکیه خاطرنشان ساخت آنکارا هرگز اجازه تجزیه سوریه را نمی دهد. وی درباره حضور یا عقب نشینی نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک در غرب فرات گفت این درخواست اصلی ترکیه بوده و اکنون این نیروها شهر منبج در شمال حلب را تخلیه کرده و نیروهای خود را به شرق رودخانه فرات منتقل کرده است.

او درباره عملیات کنترل کردن موصل و رقه نیز گفت: خیلی مهم است شاخه های پ.ک.ک در این عملیات شرکت نکنند.

از روز چهارشنبه سوم شهریور  ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ ) عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه با عنوان “سپر فرات” با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی در منطقه جرابلس در شمال سوریه، با هدف پاکسازی این منطقه از عناصر داعش و بیرون راندن نیروهای کُرد وابسته به پ.ک.ک از غرب رودخانه فرات آغاز شد.

در عملیات آزاد سازی شهر منبج واقع در غرب رودخانه فرات که ۷۲ روز به طول انجامید حدود ۶۰۰ جوان کُرد جان خود را از دست دادند. سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند منطقه کُردی کوبانی را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین  متصل کنند و کنترل نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما پیشروی های نیروهای وابسته به پ.ک.ک و تسلط آنان بر مناطق شمالی و تشکیل کمربند کُردی در مناطق هم مرز با ترکیه موضوعی نیست که آنکارا براحتی آن را تحمل کند، لذا ترکیه با هدف مقابله با تشکیل این کمربند اقدام به مداخله نظامی در سوریه کرده است .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی