سایز متن   /

منابع خبری اعلام کردند: کاخ سفید طرحی را بررسی می کند تا تغییری بزرگ در استراتژی خود در قبال مناطق کُردنشین سوریه و شاخه پ.ک.ک در سوریه ایجاد کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی رووداو رسانه های آمریکا اعلام کرد ه اند که واشنگتن می خواهد به صورت مستقیم سلاح به مناطق کُردنشین سوریه ارسال کند. براساس بررسی رسانه های آمریکا، واشنگتن در آینده ای نزدیک برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه به صورت مستقیم سلاح ارسال خواهد کرد. روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در این زمینه گزراشی را منتشر نمود و این اطلاعات را تایید کرد. براساس گزراش این روزنامه هدف آمریکا از ارسال مستقیم سلاح برای شاخه نظامی پ.ک.ک کنترل رقه پایتخت داعش قبل از اتمام ریاست جمهوری باراک اوباماست. همچنین در همان گزارش گفته می شود . این اقدام به روابط آمریکا و ترکیه را خدشه وارد خواهد کرد.

ترکیه معتقد است نباید به نام مبارزه با داعش،  سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار شاخه پ.ک.ک در سوریه که خود یک گروه تروریستی است، قرار گیرد. ضمن اینکه رسانه های ترکیه دولت آمریکا را به رفتار فریبکارانه متهم می کنند که از یک سو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی واشنگتن قرار داده است و از سوی دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار این گروه قرار می دهد.

این در حالیست که پایگاه خبری کُردی Basnuce اخیراً اعلام کرد : آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .

طبق این گزارش مرکز نظامی و باند فرود جنگنده ها متعلق به آمریکا در شهر کوبانی به اتمام رسیده و هواپیماهایی نیز در آن فرود آمدند. یکی از مسئولان نیروهای سوریه دموکراتیک وابسته به پ.ک.ک که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: این مرکز نظامی و باند فرود جنگنده های آمریکا در روستای سابت تمام شده است.  این مسئول همچنین گفت: این مرکز نظامی دو ماه یش تمام شده و چند هواپیمای باری نیز در آن فرود آمده اند. گفته می شود شاخه نظامی پ.ک.ک از این مرکز نگهبانی می کنند.

آمریکا چندی قبل نیز در جنگ شداد و منبج نیز از شاخه پ.ک.ک در سوریه  حمایت کرد و تعدادی از نظامیان خود را به مناطق کُرنشین سوریه فرستاد.

همزمان خبر می رسد شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه در برخی ساختمان های مهم شهر تل ابیاد (گری سپی) پرچم آمریکا را نصب کرده است. گفته می شود این اقدام برای جلوگیری از بمباران این ساختمان ها از سوی جنگنده ها ی ترکیه صورت گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی