سایز متن   /

            شاید حرف زدن و یا ارائه فرمول هایی در قالب تئوری درباره بسیاری از مقوله های روزمره و … چندان سخت و دشوار نباشد آنهم برای کسانی که روزانه با اصطلاحات مرسوم و معمول در دنیای رسانه سر و کار دارند.

          از معمول ترین این ادعا و شعارها، آزادی بیان و آزادی مطبوعات است که معمولا گروهها و احزاب چپ بیشتر از آن استفاده می کنند و برای سادگی کار خود، اصطلاحات و واژگان خاصی هم بکار می برند. اما آنچه در عمل اتفاق می افتد کاملا متفاوت با اظهارات و تئوری ارائه شده در این زمینه است. به عنوان مثال یکی از این گروهها که اصطلاحاتی همچون آزادی، حقوق بشر، آزادی بیان، دمکراسی و … بخش عمده تبلیغاتش را تشکیل می دهد؛ زیر شاخه سوری حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک است که به نام حزب اتحاد دمکراتیک یا همان پ ی د شناخته شده است و یک شاخه نظامی هم به نام ی پ گ دارد که بخشی از آن که در زمینه اطلاعاتی و امنیتی فعالیت دارد به نام “نیروی آسایش”  شناخته شده است.

        ۴۴  همین نیروهای آسایش چند روز پیش از ورود یک خانم باردار که به منظور دیدار با خانواده اش راهی مناطق کُردنشین سوریه شده بود و گویا خبرنگار یکی از رسانه های اقلیم کردستان عراق هم بوده؛ به شدت برخورد کرده و نه تنها اجازه عبور و دیدار با خانواده اش را نداده اند؛ بلکه طبق اظهارات خود این خانم، وی را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داده اند و تمامی محتوای گوشی وی را نیز پس از بررسی کامل، حذف کرده اند.

          البته طی چند سال گذشته که کنترل مناطق کُردنشین سوریه در دست این گروه بوده، نمونه های از این دست زیاد دیده شده و از همه مهمتر اینکه این اعمال ضدبشری و علیه حقوق بشر و آزادی و دمکراسی، از چشم نهادهای بین المللی که در این خصوص فعالیت دارند نیز پوشیده نمانده و بارها این گروه را به نقض حقوق بشر و نقض حقوق کودکان و حتی پاکسازی قومی متهم کرده اند که البته برای گفته های خود نیز مدارک و اسناد و شواهد هم ارائه کرده اند.

۴۵همچنین طبق گزارش پایگاه خبری Rojavanews  در اقدامی دیگر روز سه شنبه ی گذشته دو عضو حزب دموکرات کردستان سوریه از سوی نیروهای امنیتی پ.ک.ک ربوده و به جای نامعلومی منتقل شدند. بر اساس این خبر اعضای مسلح شاخه ی پ.ک.ک در سوریه موسوم به پ.ی.د  یک فعال و یکی از کادرهای حزب دمکرات کردستان سوریه را از محل کارش در شهر المعبده  (گرکی لگه) ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

از سوی دیگر یک روزنامه نگار کُرد که به نام اسماعیل علی که به انتقاد از پ.ک.ک اشتهار داشت  در شهر المالکیه ( دیریک)  توسط چند فرد مسلح ربوده شد. سندیکای روزنامه نگاران که در مناطق کُردنشین سوریه فعالیت دارد شاخه پ.ک.ک در سوریه را  مسئول ربودنِ اسماعیل علی دانست و اعلام کرد:  خطر دستگیری، شکنجه و حذف فیزیکی همه روزنامه نگارانِ منتقد پ.ک.ک را تهدید می کند. این سندیکا همچنین اعلام کرد به دلیل دستگیری ،  ارعاب  و شکنجه تا کنون ۲۵  روزنامه نگار و فعال رسانه ای مناطق کُردنشین سوریه را ترک کرده اند.

          ۴۵گفتنی است این گروه  (شاخه پ.ک.ک در سوریه) به عنوان گروهی چپ و تندرو در منطقه شناخته شده است که به دیگر احزاب و گروهها ی رقیب هم اجازه فعالیت نمی دهد و چندی پیش هم اقدام به بازداشت شمار زیادی از فرماندهان و مقامات بزرگترین رقیبِ خود یعنی انجمن میهنی کُرد در سوریه موسوم به ENKS  کرده و تنها توجیه برای این عمل هم مخالفت با افکار و سیاست های آن توسط این افراد و گروهها بیان شده است. گفته می شود این گروه هیچ گونه فعالیت و یا مخالفت فکری و عملی را از سوی هیچ گروه و حزب و یا فردی قبول ندارد و به شدت هم برخورد می کند. در همین راستا حزب دمکرات کردستان ترکیه با انتشار بیانیه یی ضمن محکوم کردن این رفتار غیردمکراتیک آنرا نمونه یی مشابه سیاست و عملکرد کره شمالی توصیف کرده و آنرا را دیکتاتورمابانه برشمرده و مردم کرد و دیگر اقوام ساکن در این مناطق را که تحت کنترل این گروه است با خطری جدی به نام دیکتاتوری و فاشیزم مواجه دانسته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی