سایز متن   /

مسئول دهستان دینارته در شمال اقلیم کُردستان عراق اعلام کرد آبادانی و شکوفایی ۱۷ روستای منطقه به خاطر حضور پ ک ک از بین رفته است. براساس بررسی های میدانی صورت گرفته،  پ ک ک تاکنون ۴۰۰ میلیون دینار به مردم روستاهای این منطقه زیان زده است.

مهران لقمان مسئول دهستان دینارته به سایت رسمی حزب دموکرات کردستان عراق گفت: در محدوده دهستان دینارته ۸۷ روستاه قرار می گیرند. ۱۷ روستای دیگر نیز به خاطر وجود مقرهای پ ک ک آباد نمی شوند و پ ک ک آنها را اشغال کرده مانع رفتن مردم می شود تا روستاهای خود را آباد کنند.

وی همچنین اعلام کرد: برای تعیین زیان و ضرر ناشی از بمباران های ارتش ترکیه تشکیل داده ایم و نشان می دهد زیان زیادی به مردم رسیده است. این هیئت گزارش کرده تحقیق از محل نشان می دهد ۴۰۰ میلیون دینار به مردم زیان رسیده است.

لقمان همچنین گفت: مردم همیشه از پ ک ک اظهار نارضایتی می کنند و می گویند بایستی مقرهای خود را به جای دیگر ببرند و برای این وضعیت بایستی راه حلی پیدا شود اما پ ک ک به هیچ کس گوش نمی دهد و حاضر نیست روستاها را تخلیه نماید.۴۶-jpg

ساکنان مناطق شیلادزه و آواشین که به دلیل طبیعت زیبا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند به حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در این مناطق که مانع از ورود گردشگران به این دو منطقه است، اعتراض دارند.

ایسر جرگیس مدیر دهستان شیلادزه به سایت خبری – تحلیلی وشه گفت: تا زمانیکه اعضای مسلح پ.ک.ک در منطقه باشند نمی توان خدمات عمرانی انجام داد. زیرا منطقه برای شهروندان خطرناک است و روزانه جنگنده های ترکیه به دلیل حضور اعضای مسلح پ.ک.ک این منطقه را بمباران می کنند و تا کنون چندین شهروند، قربانی شده اند و خسارات مالی فراوانی نیز به کشاورزان و باغ های منطقه وارد شده است.

در یکی از دردناک ترین حوادث ناشی از حضور پ.ک.ک در شمال عراق، سال گذشته به دلیل آنکه پ.ک.ک مقرهای خود را به روستای ” زارگه لی ” در کوهپایه ی قندیل در شمال عراق منتقل کرد ه بود، جنگنده های ترکیه این روستا را هدف قرار داده اند که بر اثر آن ۷ عضو یک خانواده که همگی غیر نظامی بودند در دم کشته شدند و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پس از این اقدام، ساکنان روستای زارگه لی، محل زندگی خود را ترک کردند و اکنون پس از گذشت بیش از یکسال از آن حادثه هنوز به روستای خود بازنگشته اند.

عکس مربوط به روستای زارگه لی است.۴۶

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی