- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

به نامِ داعش به کامِ پ.ک.ک، کمک تسلیحاتی آمریکا به پ.ک.ک،

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در خبری اعلام کرد آمریکا سلاح های سنگین به شاخه ی نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ. می دهد. نیویورک تایمز نوشت: آمریکا در چارچوب کمک به نیروهای ضد داعش کمک های نظامی بیشتری به ی.پ.گ. ارائه می کند که در میان این کمک هاا، سلاح های ضدتانک نیز وجود دارد.

همزمان پایگاه خبری کُردی Basnuce اعلام کرد : آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .

طبق این گزارش مرکز نظامی و باند فرود جنگنده ها متعلق به آمریکا در شهر کوبانی به اتمام رسیده و هواپیماهایی نیز در آن فرود آمدند. یکی از مسئولان نیروهای سوریه دموکراتیک وابسته به پ.ک.ک که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: این مرکز نظامی و باند فرود جنگنده های آمریکا در روستای سابت تمام شده است.  این مسئول همچنین گفت: این مرکز نظامی دو ماه یش تمام شده و چند هواپیمای باری نیز در آن فرود آمده اند. گفته می شود شاخه نظامی پ.ک.ک از این مرکز نگهبانی می کنند.

آمریکا چندی قبل نیز در جنگ شداد و منبج نیز از شاخه پ.ک.ک در سوریه  حمایت کرد و تعدادی از نظامیان خود را به مناطق کُرنشین سوریه فرستاد.

همزمان خبر می رسد شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه در برخی ساختمان های مهم شهر تل ابیاد (گری سپی) پرچم آمریکا را نصب کرده است. گفته می شود این اقدام برای جلوگیری از بمباران این ساختمان ها از سوی جنگنده ها ی ترکیه صورت گرفته است.

آمریکا که طولانی کردنِ بحران در سوریه را به نفع خود می داند همزمان با کمک به داعش از یک سو و پ.ک.ک از سوی دیگر به تداوم بحران و تنش در سوریه دامن زده است.