سایز متن   /

سرویس ترکیه- یک سیاستمدار کرد عضو AKP معتقد است PKK بدون جهت توافق با حکومت ترکیه را زیر پا گذاشته و دیگر فرصت مذاکرۀ مستقیم با حکومت را پیدا نخواهد کرد.
به گزارش کوردپاریز به نقل از خندان، یکی از اعضای کرد حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در پاسخ به پیشنهاد اتحاد جوامع کردستان (KCK) مبنی بر حل و فصل صلح آمیز مسألۀ کردها، گفت احتمال نمی رود ترکیه یک بار دیگر با حزب کاگران کردستان (PKK) به صورت مستقیم مذاکره کند.
مظهر باغلی نمایندۀ پیشین پارلمان ترکیه و مشاور سیاسی AKP گفت: «اطمینان دارم PKKدیگر چنان فرصتی نمی یابد که ترکیه به میز مذاکره با این سازمان باز گردد. آنها برنامۀ رهبر خود را عملی نکردند و بی جهت از توافق دست کشیدند. به همین علت حکومت ترکیه دیگر با آنها مذاکرۀ مستقیم نخواهد کرد.»
KCK، که PKK نیز بخشی از آن را تشکیل می دهد، روز شنبه پیشنهادی برای حل و فصل مسألۀ کردها در ترکیه عنوان کرد و آن را «پیشنهادی تاریخی» خواند. این سازمان از حکومت ترکیه می خواهد در این راستا گام های جدی بردارد و در مقابل KCK نیز متعهد می شود مسئولیت های مرتبط خود را به درستی به انجام برساند.
باغلی گفت پیشنهاد KCK باید سال گذشته مطرح می شد، «پیش از اقداماتی چون انفجار خودرو، اماکن اداری و منازل مسکونی. این اقدامات کمکی به مسألۀ کردها نکرده و به سود مردم ترکیه نیست.»
KCK اعلام کرده است این پیشنهاد در پاسخ به درخواست برخی کشورهای جهان، دوستان آنها در اقلیم کردستان و طرفداران دموکراسی در داخل ترکیه، از جمله حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، مطرح شده است. این سازمان همچنین اعلام کرد گام نخست را حکومت ترکیه باید بردارد، که در این صورت «مسألۀ کردها در مدت یک ماه حل شده و صلح و آرامش به ترکیه باز می گردد.»
KCK در پیشنهاد خود درخواست کرده است هیأتی با عبدالله اوجالان دیدار کرده و اجازه داده شود وی در مذاکرات نقش داشته باشد.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی