سایز متن   /

سازمان ملل شاخه سوری پ‌ک‌ک و همچنین ارتش آزاد سوریه را در لیست سازمان‌هایی قرار داد که کودکان را شکنجه کرده و به قتل می‌رسانند.

به گزارش کوردپاریز، سازمان ملل P.Y.D ، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه که شاخه سوری پ.ک.ک محسوب می‌شود، به همراه شاخه نظامی آن موسوم به Y.P.G و همچنین ارتش آزاد سوریه را در لیست سازمان‌هایی قرار داد که کودکان را شکنجه کرده و به قتل می‌رساند.

سازمان ملل متحد، این گروه‌ها را در لیستی به نام لیست محکومیت قرار می‌دهد. پیش از این نام عربستان نیز در این لیست قرار داشت که با فشارهای وارده به بان کی مون از سوی عربستان این نام از این لیست حذف شد.

به دنبال گزارشات متعدد نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین سوریه که تصریح می‌کند این اقدامات از سوی شاخه سوری پ.ک.ک صورت گرفته است، در نهایت سازمان ملل نام این گروه و شاخه‌های آن را در لیست محکومیت قرار داده، ولیکن این رویکرد در تناقض آشکار با ارتباطاتی است که از سوی آمریکا و اروپا با این گروه صورت می‌گیرد.

تاکنون بارها اسم ی پ گ در گزارشات حقوق بشری و سازمان ملل به عنوان اینکه با زور و فشار و تهدید کودکان را ربوده و مسلح می‌کند، آمده است. ی پ گ پروتکلی را در ژنو امضا کرده که در آن متعهد شده که کودکان را نرباید و به اجبار مسلح نکند، اما بعدها سازمان ناظر حقوق بشر در سازمان ملل گفته بود که هنوز هم ی پ گ کودکان را مسلح می‌کند.

گزارشات متعدد دیگری نیز وجود دارد که بیانگر اعمال رفتارهای مشابه و گاه ناگوارتر پ.ک.ک و شاخه‌های آن در ترکیه، عراق و ایران می‌باشد. مواردی مانند استفاده از کودکان به عنوان نیروهای شبه نظامی، ارائه آموزش‌های نظامی سخت به کودکان و زنان، اعمال محدودیت‌های عجیب در خصوص ارتباط بین زنان و مردان و ممنوعیت ازدواج، اجبار در آموزش‌های کنترل ذهن و مغزشویی، عدم اجازه ارتباط بین کودکان اجیر شده با خانواده آنها، عدم اجازه دسترسی به مطبوعات و رسانه‌ها در مقرهای این گروه خصوصاً مقرهایی که در کوهستان قندیل برپا شده است و موارد مشابه که توسط شاهدان عینی گزارش شده، ولی تاکنون هیچ اقدام موثری برای جلوگیری از نقض آشکار و تاسف بار حقوق بشر از سوی نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای صورت نگرفته است.

منبع : تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی